هواوی و BYD از اولین خودروی جهان با سیستم عامل هارمونی رونمایی کردند

0
4088

شرکت‌های چینی هواوی و BYD رسما از اولین سری خودروها با سیستم «HiCar» رونمایی کردند. این سیستم مبتنی بر سیستم عامل هارمونی است.

سیستم HiCar یک راه حل مبتنی بر ارتباطات هوشمند است که هواوی آن را بر اساس سیستم عامل خود توسعه داده. این شرکت با توسعه این سیستم قصد دارد فعالیت‌های خود در صنعت خودرو را افزایش دهد. به گفته مدیرعامل هواوی، «ریچارد یو» خودروی تمام الکتریکی پرچمدار BYD با نام «Han» اولین اتومبیل با این سیستم عامل خواهد بود.

به گزارش Gizmochina، علاوه بر سیستم HiCar، برای اولین بار شاهد ارائه سیستم 5G هواوی در صنعت خودرو هستیم. سیستم عامل هارمونی از پلتفرم‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. سیستم HiCar برای بیش از ۱۲۰ مدل خودرو ۳۰ سازنده مختلف شامل آئودی، BYD، «گک» و «بایک» ارائه خواهد شد. توسط این سیستم می‌توان از طریق گوشی‌های هوشمند، خودروها را کنترل کرده و همچنین وضعیت آن‌ها را به صورت لحظه‌ای مورد بررسی قرار داد.

هواوی و BYD در کنار معرفی اولین خودروی مجهز به سیستم HiCar، از نسخه مخصوص گوشی P40 نیز رونمایی کردند که مشخصات فنی یکسانی با نسخه استاندارد این گوشی هوشمند دارد. این مدل جدید روی پنل پشتی خود تصویری از خودروی جدید BYD را میزبانی می‌کند و در گوشه آن کلمه Han به چشم می‌خورد.

این اولین تلاش هواوی برای ورود به بازار خودرو نیست و این شرکت چندین ماه پیش از ماژول شارژ سریع جریان مستقیم «HiCharger» رونمایی کرده. این کمپانی همچنین اخیرا پتنت‌‌های زیادی را در زمینه ماشین‌های خودران به ثبت رسانده است.

اگرچه هواوی در حال تلاش برای افزایش سهم سیستم عامل خود در بازار است و علاوه بر تلویزیون‌ها به سراغ استفاده از آن‌ها در دنیای خودرو رفته اما برای رقابت با گوگل و سیستم عامل اندروید، راه طولانی در پی دارد، هرچند اقدامات اخیر این شرکت آن را یک گام به هدف نزدیک‌تر می‌کند.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید