تغییر نام فیسبوک

0
626

بر‌اساس خبرموثقی فیسبوک قصد دارد در هفته آتی نام کمپانی خود را تغییر دهد تا بتواند تمرکز خود روی ساخت “متاورس”  (محیط کامپیوتری که مردم بتوانند در آن با استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند) را نشان دهد. خبر تغییر نام فیسبوک که مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ، قصد دارد در کنفرانس سالیانه شرکت در تاریخ 28ام اکتبر در خصوص آن صحبت کند، قصد دارد به کمپانی های بزرگ تکنولوژی نشان دهد آن‌ها باید بخاطر چیزی بیشتر از یک شبکه اجتماعی و تمامی پیامدهای خوب و بد آن شناخته شوند. این اتفاق می‌تواند روی تمامی محصولات شبکه مادر این کمپانی اعم از فیسبوک، اینستاگرام، واتس اپ، اوکولوس و … تاثیرگذار باشد. سخنگوی فیسبوک در خصوص دادن اطلاعات بیشتر در مورد این خبر خودداری کرد.

فیسبوک

ساخت متاورس یکی از مهمترین و بزرگترین علاقه مندی‌های شرکت‌های بزرگ تکنولوژی است که سالهاست در خصوص آن به رقابت می‌پردازند و قصد دارند با ساخت محصولات و ساختار مناسب، محیطی برای ارتباط متفاوت با دیگران و در دسترس بودن را به نمایش و عرضه گزارند. “متاورس پتانسیل این را دارد تا به باز شدن دسترسی‌ها به فرصت‌های خلاقانه، اجتماعی، و اقتصادی جدید کمک کند. و اروپاییان قرار است از آغااز آن را شکل دهند.” مطلبی است که فیسبوک در یک پست در بلاگ خود قرار داده است.

فیسبوک قصد دارد بیشتر از 10.000 کارمند استخدام کند که محصولات مصرفی مانند عینک‌های واقعیت مجازی تولید کنند. زاکربرگ معتقد است این محصولات از جمله عینک مجازی، همانند تلفن‌های هوشمند، در همه جا و در دسترس همه مردم قرار خواهند گرفت. او همچنین در مصاحبه در ماه جولای با سایت VERGE اعلام نمود این شرکت قصد دارد به طور موثری دیدگاه مردم به این شرکت از یک شبکه صرفاً اجتماعی به یک شرکت متاورس را تغییر دهد.

فیسبوک

 

فیسبوک اولین شرکت شناخته شده تکنولوژی نیست که نام خود را به خاطر منافع جدید شرکت تغییر می دهد. در سال 2015، گوگل به طور کامل ساختار کمپانی خود را که زیر نظر هولدینگ آلفابت بود را بازسازی نمود و اعلام کرد قصد ندارد فقط یک موتور جستجو ارائه کند و با شرکت هایی درزمینه ساخت ماشین‌های خودران و تکنولوژی سلامت مشارکت و فعالیت نمود. همانطور که شرکت اسنپ چت نیز برند خود را به کمپانی اسنپ در سال 2016 تغییر داد و اعلام نمود صرفا در زمینه اپلیکشن اسنپ چت فعالیت نمی‌کند و همان سال اولین عینک‌های خود با قابلیت عکس‌برداری را رونمایی کرد.

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید