ویندوز 11 در مقابل ویندوز 10 – همه تفاوت های بزرگ

0
765

سیستم عامل جدید مایکروسافت راه‌اندازی شده است. در اینجا همه تفاوت های بزرگ ویندوز 11 را در مقایسه با ویندوز 10 مشاهده می‌کنید.

ویندوز 11، اولین بروزرسانی اصلی پلتفرم ویندوز از زمان راه‌اندازی ویندوز 10 در سال 2015 است که از روز شنبه شروع به کار کرد. جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت رابط کاربری جدید و چندین ویژگی را ارائه می‌دهد که ویندوز را وارد دنیای بعد از سال 2020 می‌کند که افراد بیشتری در حال کار کردن دورکار و در خانه هستند. برای کاربران فعلی ویندوز 10، ویندوز 11 به صورت ارتقاء رایگان در دسترس خواهد بود. اگر چه این نسخه به صورت کامل و برای همه در دسترس نیست و برخی از کاربران رایانه های شخصی نمی‌توانند تا اواسط سال 2022 ویندوز 11 را نصب کنند.

با فرض اینکه رایانه شما سازگار برای ارتقاء به ویندوز 11 است، اگر هنوز نیاز به ارتقاء ویندوز 10 دارید، نگران نباشید، ترفند دانلود رایگان ویندوز 10 برای ویندوز 11 نیز هنوز برای بسیاری از افراد کار می‌کند. حتی اگر مایل به ارتقاء از ویندوز 10 به 11 نباشید، مشکلی وجود ندارد و حداقل تا سال 2025، یعنی زمانی که مایکروسافت می‌گوید دیگر از ویندوز 10 پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید از این سیستم عامل بهره ببرید.

قبل از نصب سیستم عامل جدید، بیاید به تغییرات بزرگ مایکروسافت و به آنچه واقعا متفاوت است بپردازیم. در اینجا همه چیزهایی که از ویندوز 10 به ویندوز 11 تغییر کرده اند آورده شده است. مطمئن شوید که ویژگی ها مورد علاقه خود در ویندوز 11 و نحوه استفاده از آنها را بررسی کرده اید.

طراحی و رابط

رابط ویندوز 11

ویندوز 11 یک رابط کاربری جدید و بیشتر شبیه به سیستم عامل مکینتاش را برای سیستم عاملش ایجاد کرده است. ویندوز 11 دارای طراحی‌های مینیمال شده با گوشه های گرد و سایه های پاستلی است. منوی نمادین استارت نیز به همراه Taskbar به مرکز صفحه منتقل شده‌اند. اگر ترجیح می‌دهد، می‌توانید آنها را به چپ ببرید، همانطور که در ویندوز 10 وجود دارد.

ادغام برنامه های اندرویدی

ادغام اندروید و ویندوز

برنامه های اندرویدی برای ویندوز 11 (هرچند، نه بلافاصله) در Microsoft Store، از طریق Amazon Appstore عرضه می‌شوند. چندین روش برای دسترسی به برنامه های اندرویدی در ویندوز 10 وجود داشت، از جمله اگر گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی داشتید، اما ادغام این برنامه ها در ویندوز 11، آنها را به معنای واقعی در دسترس بدون نیاز به ترفند و بومی می‌کند. این چیزی است که کاربران ویندوز سالها منتظر آن بودند و نشان دهنده حرکت دیگری به سمت ادغام تلفن های هوشمند و لپ تاپ هاست.

پشتیبانی بهتر از دسکتاپ مجازی

دسکتاپ مجازی ویندوز 11

ویندوز 11 به شما این امکان را می‌دهد تا دسکتاپ های مجازی را به گونه ای تنظیم کنید که بیتشر شبیه به دسکتاپ سیستم عامل مکینتاش است و به وطر همزمان بین چند دسکتاپ برای استفاده شخصی، کاری، مدرسه ای یا مناسب بازی تعویض کنید. در ویندوز 10 راه‌اندازی این دستکاپ های مجازی کمی سخت بود.

انتقال آسان‌تر از مانیتور به لپ تاپ

از مانیتور به لپ تاپ ویندوز 11

سیستم عامل جدید شامل ویژگی هایی به نام Snap Groups و Snap Layouts است. این ها مجموعه ای از برنامه هایی هستند که همزمان از آنها استفاده می‌کنید و در نوار وظیفه قرار دارند و می‌توانند همزمان برای تغییر کار راحت تر ظاهر شوند یا مینیمایز شوند. آنها همچنین به شما اجازه می‌دهند راحت‌تر مانیتور را وصل کرده یا جدا کنید بدون اینکه محل قرارگیری پنجره های باز را از دست بدهید.

ابزارک ها

ویجت ها ویندوز 11

در حالیکه آنها مدتی وجود داشتند (گجت های ویندوز ویستا را بخاطر دارید؟)، از جمله در بروزرسانی اخیر ویندوز 10، اکنون می‌توانید به طور مستقیم از Taskbar به این ابزارک ها دسترسی داشته باشید و آنها را شخصی سازی کنید تا هر چیزی که دوست دارید را ببینید.

صفحه نمایش لمسی پیشرفته، پشتیبانی از صدا و قلم

تاچ ویندوز 11

برای تبلت ها، مایکروسافت با استفاده از فضای بیشتر بین آیکون ها در Taskbar و اضافه کردن حرکات، به بهبود در تجربه لمسی کمک کرده است. ویندوز 11 همچنین haptic (یک ویژگی سه بعدی لمسی است که اولین بار توسط اپل در سال 2018 برای ایفون XR معرفی شد) را به قلم دیجیتال شما اضافه کرده است، بنابراین هنگام یادداشت برداری یا طراحی، می‌توانید ارتعاش ها را بشنوید یا احساس کنید. در نهایت این سیستم عامل تایپ صوتی و دستورات صوتی را در سراسر سیستم معرفی می‌کند.

فناوری Xbox برای بهبود بازی

ایکس باکس ویندوز 11

ویندوز 11 ویژگی های خاصی را که در کنسول های Xbox مانند Auto HDR و DirectStorage وجود دارد را برای بهبود بازی در سیستم های ویندوزی دریافت می‌کند. این کار حرکت دیگری را به سمت ادغام رایانه های شخصی و کنسول های Xbox برای مایکروسافت نشان می‌دهد.

منبع: CNET

برای دیدن اخبار بیشتر در سایت فنآوران رایانه کیامهر اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید