اولترابوک های می نوت بوک 14 و نسخه هورایزن ادیشن شیائومی معرفی شدند

0
1929

اولترابوک های می نوت بوک 14 و نسخه هورایزن ادیشن شیائومی معرفی شدند

شیائومی از نخستین لپ تاپ های اولترابوک خود در هند رونمایی کرد. این دو محصول که می نوت بوک 14 و می نوت بوک ۱۴ هورایزن ادیشن نام دارند به نمایشگرهای ۱۴ اینچی، شاسی از جنس آلیاژ منیزیم-آلومینیوم و نسل دهم پردازنده های اینتل مجهز شده اند و قرار است با قیمتی پایین تر از برندهای شناخته شده لپ تاپ به بازار عرضه شوند.

هر دوی این اولترابوک ها دارای پنل های LCD فول اچ دی ضد درخشش هستند و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ دارند. البته اشاره کنیم که حاشیه های نمایشگر می نوت بوک 14 هورایزن ادیشن با عرض تنها ۳ میلیمتر از مدل معمولی کمتر است و همین باعث شده که نسبت نمایشگر به بدنه این لپ تاپ به رقم ۹۱ درصد برسد.

نمایشگر

از آنجایی که شیائومی حاشیه های نمایشگر این دو اولترابوک را به میزان قابل توجهی کم کرده، فضای کافی برای قرار گرفتن وبکم در بدنه آنها باقی نمانده و در واقع به همین خاطر است که شیائمی همراه با هر دو مدل یک وبکم را هم به صورت باندل در اختیار مشتریان قرار می دهد.

نسخه استاندارد می نوت بوک 14 البته دارای حاشیه های بزرگ تری است اما همچنان فرم نهایی آن کوچک و جمع و جور مانده. وزن این لپ تاپ از یک و نیم کیلوگرم تجاوز نمی کند و نسخه هورایزن ادیشن نیز تنها ۱.۳۵ کیلوگرم وزن دارد. در قسمت تحتانی بدنه این دو لپ تاپ چند اسپیکر استریو کار گذاشته شده و درست به سبک مک بوک های اپل امکان بالا کشیدن نمایشگر با یک انگشت فراهم است.

اسپک اولترابوک ها

در داخل بدنه نسخه استاندارد یک پردازنده نسل دهم core i5-10210U خودنمایی می کند و امکان انتخاب از میان گرافیک UHD 620 اینتل و GeForce MX250 انویدیا برای خریداران فراهم است. نسخه هورایزن ادیشن نیز به یک پردازنده Core i7-10510U مجهز شده و گرافیک GeForce MX350 برای آن در نظر گرفته شده است. هر دوی این لپ تاپ ها ۸ گیگابایت رم DDR4 دارند و با حافظه های داخلی ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت ساتا SSD به فروش می رسند. البته مدل پریمیم از هورایزن ادیشن یک نسخه بهره مند از حافظه سریع تر NVMe هم دارد.

امکانات ارتباطی این دو لپ تاپ نیز خلاصه شده به یک پورت USB 2.0، پورت HDMI و Type-C. البته یک جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و یک پورت اختصاصی برای شارژ دستگاه نیز روی بدنه آنها دیده می شود. باتری های ۴۶ وات ساعتی این دو اولترابوک در حالت مصرف تا ۱۰ ساعت دوام می آورند و با کمک شارژرهای ۶۵ واتی شان میتوان ظرف مدت ۳۰ دقیقه شارژ تا ۵۰ درصد ظرفیت آنها را پر کرد.

شیائومی همچنین قابلیت Mi Blaze Unlock را هم برای این دو محصول در نظر گرفته که امکان آنلاک آنها از طریق مچبندهای می بند را فراهم می کند. امکان دیگری به نام Mi Smart Share نیز اشتراک گذاری سریع فایل ها از گوشی های شیائومی با این لپ تاپ ها را ممکن خواهد کرد.

مدل پایه می نوت بوک 14 با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۵۵۳ دلار قیمت دارد و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آن ۵۹۳ دلار قیمت گذاری شده. اگر هم به خرید مدل بهره مند از گرافیک GeForce MX 250 علاقه داشته باشید باید ۶۳۳ دلار پرداخت کنید.

و اما نسخه هورایزن ادیشن همراه با پردازنده Core i5 برابر با ۷۲۵ دلار قیمت دارد و مدل i7 نیز ۷۹۱ دلار آب می خورد.

منبع: دیجیاتو

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید