خداحافظی Adobe از کامپیوترها

0
1964

ادوبی در پایان سال جاری میلادی پشتیبانی از فلش پلیر را متوقف می‌کند و حالا قصد دارد کاربران را به حذف آن از کامپیوترهای خود تشویق کند.

ادوبی می‌خواهد کاربران تا پایان سال ۲۰۲۰ فلش پلیر را از کامپیوترهای خود حذف کنند. عمر این پلاگین در تاریخ ۱۱ دی ماه به پایان می‌رسد. این شرکت اعلام کرده با پایان عمر فلش، تنها بروزرسانی آن را متوقف نمی‌کند، بلکه قصد دارد تمام لینک‌های دانلود فلش پلیر را نیز از وب‌سایت خود حذف کند. این اقدام مانع از نصب نرم افزار و استفاده از نسخه ناپایدار آن می‌شود.

ادوبی اعلام کرده که محتوای مبتنی بر فلش پس از پایان امسال، روی ادوبی فلش پلیر اجرا نخواهند شد و مسدود می‌شوند. احتمالا این شرکت برای پلاگین خود یک تایمر درنظر می‌گیرد تا مانع از استفاده از آن توسط کاربران در سال آینده میلادی شود.

شاید چنین اقداماتی برای برخی کاربران خوشایند نباشد، اما فلش پلیر همیشه مورد حمله مهاجمان بوده و هکرها از آن سوءاستفاده می‌کنند. بنابراین با پایان پشتیبانی از این نرم افزار، کاربران در معرض آسیب‌پذیری‌ها و حملات جدید قرار می‌گیرند و با مشکلات امنیتی مواجه می‌شوند. با توجه به این موضوع، بهترین سناریو این است که ادوبی بتواند تا پیش از ۱۱ دی ماه، تعداد بالایی از کاربران را ترغیب به حذف فلش پلیر کند.

ادوبی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از پایان عمر فلش پلیر در پایان سال ۲۰۲۰ خبر داد. در آن سال سازندگان مرورگرهای مطرح مانند اپل، گوگل، مایکروسافت و موزیلا و حتی فیسبوک وابستگی زیادی به فلش داشتند. پس از اعلام این خبر، فیسبوک از توسعه‌دهندگان بازی درخواست کرد که بازی‌های خود را بر پایه HTML5 و فناوری‌های مبتنی بر جاوا اسکریپت تولید کنند.

سازندگان مرورگر می‌خواهند کدهایی که از فلش پشتیبانی می‌کنند را اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۱ از نرم افزارهای خود حذف کنند.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید