واکنش زاکربرگ به تحریم از سوی ۵۳۰ شرکت: همه خیلی زود برمی‌گردند

0
2109

با اضافه شدن سونی و بزرگترین بانک کانادا به تحریم کنندگان فیسبوک، شمار اعضای این کمپین به بیش از ۵۳۰ کمپانی رسیده اما زاکربرگ با نادیده گرفتن این بایکوت تاکید کرده که شرکتش روش خود را تغییر نخواهد داد و تحریم کنندگان هم به زودی به سوی فیسبوک برخواهند گشت.

کمپین تحریم فیسبوک در پی درخواست چند سازمان غیرانتفاعی و به خاطر عدم مقابله این شبکه اجتماعی با نشر محتوای نژادپرستی و نفرت پراکنی به راه افتاد. هفته قبل سه کمپانی بزرگ مایکروسافت، فورد و پپسی به جمع شرکت‌هایی پیوستند که تبلیغات در فیسبوک متوقف کرده‌اند و حالا نوبت به سونی و بانک‌های بزرگ رسیده تا به آنها بپیوند. هرچند زاکربرگ تا کنون چند میلیارد دلار از این حرکت ضرر کرده اما ظاهرا اهمیت چندانی برای آن قائل نیست.

آنطور که سایت Information گزارش داده زاکربرگ این تحریم را نه یک تهدید جدی بلکه بیشتر حرکتی رسانه‌ای از سوی شرکت‌های بزرگ تلقی می‌کند؛ در نتیجه تصمیمی به تغییر روش‌های فعلی اداره امور ندارد:

«ما سیاست‌ها یا راهکارهایمان را به خاطر تهدید بخش کوچکی از درآمدمان یا هر میزان از آن تغییر نمی‌دهیم. حدس من این است که همه آنها خیلی زود به پلتفرم ما برمی‌گردند.»

zakerberg زاکربرگ

زاکربرگ این سخنان را تنها برای کارکنان شرکت بیان کرده اما رسانه‌ها به آن دست پیدا کرده‌اند. سخنگوی این شرکت با تایید صحت سخنان زاکربرگ سعی کرده کمی شرایط را تلطیف کند تا شرکای این شرکت از نحوه برخورد زاکربرگ مایوس نشوند:

«ما موضوع را کاملا جدی گرفته‌ و به بازخورد دریافتی از شرکایمان احترام می‌گذاریم. ما از محتواهای نفرت پراکن هیچ سودی نمی‌بریم و در مقابله آن پیشرفت خوبی داشته‌ایم اما همانطور که گفتیم تغییر سیاست‌ها در فیسبوک بر اساس اصول صورت می‌گیرد نه فشار روی درآمدها.»

شمار تحریم کنندگان فیسبوک در حاضر از ۵۳۰ شرکت هم فراتر رفته و هدف آنها ترغیب این شبکه اجتماعی به برداشتن گامهای جدی‌تر در مقابله با نفرت پراکنی است. زاکربرگ علی رغم این موضع سفت و سخت موافقت کرده که اوایل هفته آینده ملاقاتی با سازمان دهندگان کمپین داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید