اوبر به زودی جابجایی مسافران با قایق را در شهر لندن آغاز می‌کند

0
1426

اوبر در قرارداد با شرکت تاکسی دریایی Thames Clippers به زودی سفرهای درون شهری با قایق را در شهر لندن ارائه می‌کند. به موجب این همکاری مسافران بوسیله ۲۰ قایق بین ۲۳ اسکله در نواحی «پاتنی» و «وولیچ» شهر لندن جابجا خواهند شد.

اوبر با عقد قرارداد طولانی مدت با شرکت تاکسی دریایی Thames Clippers به دنبال تنوع بخشیدن به کسب و کارش است که از زمان شیوع ویروس کرونا آسیب فراوانی متحمل شده است. پس از راه اندازی این سرویس کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن اوبر قایق درخواست کرده و پس از دریافت کد QR سوار آن شوند.

البته سرویس Uber Boat با سرویس اشتراک سفر فعلی این شرکت فرق داشته و مسیر قایق‌ها از پیش تعیین شده هستند. شهروندان لندنی می‌توانند هزینه سفر را با استفاده از شیوه‌های پرداخت فعلی شرکت اوبر نظیر کارت‌های بدون تماس یا کارت‌های Oyster پرداخت کنند.

مقامات شهر لندن با چالش جابجایی مسافران ضمن رعایت فاصله گیری اجتماعی در دوران کرونا مواجه هستند. اوبر معتقد است جابجایی کاربران با قایق گزینه بهتری از متروی شلوغ لندن خواهد بود. مسافران باید با پیروی از دستورالعمل‌ها در طول سفر ماسک زده و کارکنان نیز باید لوازم محافظتی بپوشند.

رابطه اوبر با سیستم حمل و نقل شهر لندن پس از باطل شدن مجوز فعالیت این شرکت در این شهر رو به تیرگی گرایید. البته مقامات شهر لندن تا زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر که حدوداً دو ماه دیگر (سپتامبر) برگزار می‌شود، به اوبر اجازه فعالیت داده‌اند. مقامات اینباین شهر به دلیل «الگویی از ناکامی‌ها» از جمله امکان فعالیت رانندگان غیرقانونی با استفاده از تصاویر رانندگان دیگر مجوز اوبر را باطل کردند.

اوبر پیش از این نیز از قایق برای خدمات دهی استفاده کرده و سال هاست سرویس قایق تفریحی را در فصل تابستان در کرواسی ارائه می‌کند، اما جابجایی مسافران درون شهری با استفاده از قایق برای اولین بار رخ می‌دهد.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید