«ویلیام انگلیش»؛ مخترع ماوس کامپیوتر در ۹۱ سالگی درگذشت

0
2095

یکی از پیشگامان رابط مدرن کامپیوتر، «ویلیام انگلیش» که نقش بسزایی در اختراع ماوس داشت، در سن ۹۱ سالگی به علت نارسایی تنفسی درگذشت.

انگلیش به همراه «داگلاس انگلبارت» در موسسه تحقیقاتی استنفورد اولین ماوس کامپیوتر را اختراع کردند و آن را در سال ۱۹۶۸ با «Mother of All Demos» به نمایش گذاشتند. در حقیقت این افراد باعث تغییرات شگرفی در دنیای کامپیوتر شدند و تعدادی از ویژگی‌های کنونی مانند رابط‌ کاربری گرافیکی، ویرایش آنلاین متون، تماس‌های تصویری و لینک‌دهی با الهام از کار آن‌ها ایجاد شده‌اند.

در حالی که انگلبارت به عنوان نظریه پرداز شناخته می‌شود، انگلیش یکی از افرادی بود که می‌توانست ایده‌ها را درک کند و با استعداد خود، آن‌ها را به ثمر برساند. انگلیش پس از اینکه انگلبارت طرح ماوس را کشید، موفق به ساخت آن شد و در حالی که انگلبارت طرح‌های مفهومی آن را در سال ۱۹۶۸ به نمایش می‌گذاشت، انگلیش در پشت صحنه آن را مدیریت می‌کند. داگلاس انگلبارت در سال ۲۰۱۳ و در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

مشاهده میراث انگلیش در دنیای کنونی چندان سخت نیست. در حالی که هم اکنون نمایشگرهای لمسی به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند و اکثر گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها به این فناوری مجهز شده‌اند، بسیاری از ویژگی‌هایی که انگلیش و انگلبارت برای آینده پیش‌بینی کرده بودند و در محصولی مانند «Xerox PARC» بهبود پیدا کردند، هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند و در دنیای فناوری حکمرانی می‌کنند.

با توجه به وجود بسیاری از این فناوری‌ها در دنیای کنونی، در چندین دهه آینده نیز دستاوردهای ویلیام انگلیش احساس خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید