ثبت رکورد جدید سرعت دانلود در شبکه 5G

0
1334

هنگامی که نسل پنجم ارتباطات یا شبکه 5G برای اولین بار در گلکسی اس 10 5G سامسونگ در فوریه 2019 معرفی شد، واضح بود که این فناوری هنوز خیلی توسعه یافته نیست و برای استفاده گسترده هم آماده نشده است. با این حال، یک نفر باید اولین قدم را بر می‌داشت و آن هم سامسونگ بود. شرکتی که از اولین بودن در معرفی مفاهیم و نوآوری‌های جدید ترسی ندارد. سامسونگ و کوالکام به تازگی موفق شده‌اند رکورد دیگری در سرعت دانلود در شبکه 5G به دست آورند. سرعتی که هم‌اکنون به 8.08 گیگابیت در ثانیه رسیده است. با توجه به این واقعیت که آخرین و بالاترین سرعت به دست آمده 5.23 گیگابیت بر ثانیه بوده است، شکسته شدن دوباره این رکورد توسط سامسونگ در مارس 2021 می تواند یک جهش قابل توجه در نتایج دریافتی باشد.

در طول سه سال گذشته، 5G هم به‌ عنوان یک نوع فناوری و هم به‌ عنوان خدمات ویژه مطرح شده است. شرکت‌ها سعی کرده‌اند با ذکر مکرر آن در هنگام معرفی محصولات، سخنرانی‌ها و البته تبلیغات، کاربران را متقاعد کنند که این فناوری، آینده ارتباطات تلفن همراه است.

رکورد سرعت دانلود

این رکورد فوق‌العاده با سیستم مودم RF 5G Snapdragon X65 به دست آمده است. این دستگاه، یک دستگاه آزمایشی است که کوالکام برای آزمایش در اختیار سامسونگ قرار داده بود. این آزمایش‌ها به لطف RAN و Core کاملا مجازی سازی شده و توسط mmWave 5G Compact Macro و Massive MIMO در آزمایشگاه Plano در تگزاس انجام شده است.

اگر تاریخچه این رکوردها را مرور کنیم، خیلی زود مشخص می‌شود که این رکوردشکنی در سرعت دانلود هنوز به انتهای خود نرسیده است. در سال 2018 بهترین نتایج به دست آمده تنها 1.7 گیگابیت بر ثانیه بود. همچنین در سال 2019 نیز بهترین رکورد 2.65 گیگابیت بر ثانیه و در سال 2020 نیز 4.3 گیگابیت بر ثانیه بهترین نتیجه ثبت شده بود.

در نهایت سامسونگ و کوالکام توانستند با استفاده از فناوری اتصال دوگانه رادیویی جدید (NR-DC)، به سرعت 8.08 گیگابیت بر ثانیه برای ترکیب طیف‌های mmWave و 5G باند میانی برسند. در نتیجه، فرکانس‌های 800 مگاهرتز و 100 مگاهرتز از فرکانس‌های باند میانی به دست آمد.

سرعت دانلود

همه این موارد گفته شد، اما تا آن‌ جایی که تکنولوژی 5G آمده است، واقعیت این است که بسیاری هنوز نمی‌توانند از آن استفاده کنند. ارائه دهندگان در حال رقابت برای افزایش پوشش خود در سراسر جهان هستند. اما به گفته phonearena، احتمالا حداقل چند سال دیگر طول می‌کشد تا این تکنولوژی در اختیار عموم کاربران قرار گیرد. خبر خوب این است که شرکت‌هایی مانند سامسونگ و کوالکام به توسعه فناوری 5G ادامه می‌دهند و آن را حتی بسیار بهتر از قبل می‌کنند.

منبع: ترنجی

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید