آنتی ویروس‌ها و رتبه بندی آنها

0
2042

زمانی که می‌خواهیم از کامپیوتر با هر سیستم عاملی استفاده کنیم باید از خطرات کار با آن آگاه باشیم و بیشترین امنیت را برای کامپیوتر و داده هایمان ایجاد کنیم. در این مقاله به آنتی ویروس‌ها و رتبه بندی آنها در سال 2020 می‌پردازیم.

هکرها

هکرها به سختی در تلاش اند تا به هر سیستمی نفوذ کنند. این تلاش‌ها گاه سازمان یافته شده و گاه برای تفریح اتفاق می‌افتد و مسلما اولین کسانی که آسیب می‌بینند، افرادی هستند که احتیاط‌های لازم را به عمل نمی‌آورند. پیش از شروع باید بدانیم که هیچگاه امنیت صددرصد نبوده و نخواهد بود، به همین علت حتی اگر از قوی‌ترین آنتی‌ویروس‌ها نیز استفاده می‌کنید بهتر است بدانید در کنار استفاده از این آنتی ویروس‌ها بایستی خودتان نیز اقدام‌های احتیاطی را برای جلوگیری از آلوده شدن سیستمتان انجام دهید.

اقدام های احتیاطی

از مهمترین اقدام‌های احتیاطی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم اتصال هر فلشی به سیستمتان. حتی اگر سیستمتان به آنتی ویروس مجهز است حتی المقدور اجازه ندهید که هر فلشی به سیستمتان متصل شود.
  • عدم کلیک بروی لینک‌های ناشناس. در اینترنت هر لینکی را باز نکنید.
  • عدم باز کردن ایمیل های ناشناس، مخصوصا آنهایی که فایلی در پیوست خود دارند.
آنتی ویروس‌ها و نحوه عملکرد

اگر بخواهیم در تعریف کلی فرآیند عملکرد آنتی‌ویروس‌ها را بیان کنیم، باید بگویم آنتی‌ویروس‌ها با مکانیزم خود می‌توانند اکثر فایلهای مخرب را شناسایی کنند، در قبال ترافیک ورودی مخرب به سیستم شما تا حد بالایی ممنوعیت ایجاد کنند و از اجرای بسیاری از برنامه های مخرب جلوگیری کنند. اما با توجه به جنگی که بین شرکت های سازنده آنتی‌ویروس‌ و هکرها وجود دارد، هر لحظه شاهد ایجاد تهدیدهای جدیدی هستیم که در ابتدا شاید برای آنتی‌ویروس‌ها ناشناخته باشند.

رتبه بندی آنتی‌ویروس‌ها

هر ساله این نرم افزارهای محافظ توسط شرکت های بزرگی مانند AV TEST ارزیابی و رتبه بندی می‌شوند. این تقسیم بندی و امتیازدهی براساس المان های مختلفی مانند میزان محافظت در برابر فایل ها، میزان کارایی (میزان استفاده از RAM و CPU که باعث کندی یه سیستم می‌شود)، قابلیت استفاده و اطمینان (هر چقدر تشخیص های نادرست کمتر باشد این گزینه امتیاز بیشتری می‌گیرد) و … صورت می‌گیرد.

در زیر 13 آنتی‌ویروس برتر در تست‌های AV TEST را برای ویندوز 10 کاربران خانگی ملاحظه می‌فرمایید

و جزئیات این تست‌ها بروی آنتی ویروس AhnLab

حال به بررسی نتایج حاصل بروی کاربران تجاری می‌پردازیم

در این لیست آنتی‌ویروس Bitdefender رتبه اول را داشته و آنتی ویروس مایکروسافت با پیشرفتی چشم‌گیر به رتبه 13 رسیده است. رتبه آنتی‌ویرس مایکروسافت در قسمت کاربران خانگی 16ام می‌باشد. در زیر نتایج حاصل بروی آنتی‌ویروس مایکروسافت را می‌بینیم.

همانطور که ملاحظه می‌کنید، آنتی‌ویروس مایکروسافت توانسته نتایج قابل قبولی در زمینه‌های مختلف به دست آورد. این خبر خوبی برای کسانی است که می‌خواهند در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند، و آن خبر این است که با کمی ملاحظات امنیتی که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانند امنیت قابل قبولی برای سیستم خود تامین کنند.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید