ترفندهای جالب و بامزه در گوگل

0
1489

در دنیای امروزه تکنولوژی و قرنطینه، بیشتر مردم روزانه بیشتر نیازهای دانشی خود اعم از پیدا کردن رستوران مورد علاقه، پیدا کردن بلیط هواپیما، تبدیل انواع ارزها به یکدیگر و یا حتی جستجوهای ساده مانند علائم بیماری‌ها و راه های درمان آنها تا پیدا کردن ساعت کشورها و شهرهای مختلف را در گوگل جستجو می‌کنند. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که از گوگل فقط برای بالا بردن دانش و اطلاعات خود استفاده می‌نمایید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید تا با برخی ترفندهای جالب و بامزه در گوگل آشنا شوید.

Barrel roll

یک مطلب قدیمی اما جالب. اگر در بخش جستجو گوگل “do a barrel roll” یا “z or r twice” را تایپ کنید، صفحه جستجو گوگل 360 درجه می‌چرخد. البته این چرخش فقط برای سرگرمی است! هر دو این عبارات از بازی starfox   نینتندو برگرفته شده‌اند.

گوگل

Tilting

عبارت “Askew” را در جستجو گوگل وارد کنید تا تمام صفحه شما در زاویه خاصی قرار گیرد. پیشتر، کلمه “tilt” نیز برای این تغییر استفاده می‌شد. اما اکنون این عبارت برای بسیاری از دستگاه ها تغییری ایجاد نمی‌کند.

گوگل

Star wars

اگر از علاقمندان به دنیای جنگ ستارگان باشید، حتما به نوع نوشتار تیتراژ آن نیز علاقه خواهید داشت. اگر مایلید صفحه جستجو گوگل شما نیز همانند نوشتار جنگ ستارگان شود، میتوانید عبارت “a long time ago in a far,far away” را تایپ نموده و از نتیجه لذت ببرید.

گوگل

Google in 1998

به یاد میاورید اولین بار که صفحه جستجو گوگل منتشر شد چه شکلی داشت؟ اگر برایتان جالب است بدانید اولین صفحه جستجو گوگل چگونه بود و چه تغییری بعد از سالها روی صفحه جستجو به وجود آمده است، کافیست عبارت “google in 1998” را تایپ نمایید تا شما را به خاطرات اولین تجربه کارکردن با گوگل بازگرداند.

گوگل

Flip a coin

اگر در جمع دوستانتان قرار داشتید و برای شیر یا خط کردن سکه در دسترس ندارید، میتوانید به گوگل اعتماد کنید و در صفحه جستجو گوگل عبارت “flip a coin” را تایپ کنید تا گوگل به جای شما شیر یا خط بیاندازد. البته اگر بازنده شدید، تقصیر را گردن گوگل نیندازید!

گوگل

Roll a dice

گاهی نیز به جای شیر یا خط انداختن، به چیزی پیشرفته تر نیاز داشته باشید. چیزی مانند تاس انداختن. یا حتی ممکن است در بازی تخته نرد به تاس انداختن حریفتان اعتماد نداشته باشید. در این حالت با جستجو کردن عبارت “roll a dice”  در گوگل، میتوانید از خدمات ارزنده تاس اندازی گوگل با تاس‌های چندوجهی نیز بهره ببرید!

گوگل

Funny languages

گوگل چندین زبان جالب و خنده دار دارد که می‌توانید آنها را فعال کرده و از آنها لذت ببرید. این زبان ها شامل Pirate google, Elmer Fudd Google, Hacker google و Klingon googleمی‌باشد. بعد از فعال کرده این زبانها کافیست فقط زبان گوگل خود را دوباره به زبان انگلیسی یا فارسی برگردانید و از گوگل همیشگی خود استفاده کنید.

گوگل

Animal sounds

اگر به طبیعت و حیوانات علاقه مندید و دوست دارید صدای حیوانات مختلف را به سادگی بشنوید یا این صداها را برای کودکانتان پخش کنید، میتوانید عبارت “animal sounds” را در گوگل جستجو کنید و از شنیدن صدای حیوانات مختلف لذت ببرید. کافیست بعد از جستجو کردن، روی گزینه بلندگوی زیر هر عکس کلیک نمایید تا صدای هر حیوان برای شما پخش شود.

گوگل

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید