هواوی سامسونگ را شکست داده

0
1855

آمار موسسه کانترپوینت نشان‌دهنده این است که که در ماه گذشته میلادی برای اولین بار هواوی سامسونگ را شکست داده و به رتبه اول فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا رسیده است. اتفاقی که شاید پس از داستان تحریم هواوی توسط سامسونگ اینطور تصور می‌شد که این شرکت دیگر هیچ‌گاه نمی‌تواند رویای رسیدن به رتبه اول فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا را محقق کند.

هواوی را باید به جرأت پرحاشیه‌ترین شرکت فعال در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند طی سالیان اخیر دانست که به دلیل اعمال تحریم‌های دولت آمریکا با مشکلات زیادی روبرو شده و در بسیاری از کشورها دیگر نمی‌تواند فعالیت آزاد و سابق خود را داشته باشد.

اما همانطور که گفتیم این محدودیت‌ها نتوانستند هواوی را در رسیدن به رویای ماه‌های نه چندان دور خود که پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند سراسر دنیاست متوقف کنند.

بنابر اعلام موسسه مشهور آماری Counterpoint با انتشار گزارشی اعلام نموده که هواوی حالا با داشتن 19 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند سراسر دنیا، بالاتر از سامسونگ با 17 درصد از این بازار قرار گرفته و می‌توان به آن عنوان محبوب‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند در سراسر دنیا را داد.

اما شاید برای شما دوستان نیز این خبر کمی جای تعجب داشته باشد که چطور با وجود محرومیت از فعالیت در بسیاری از کشورها و همچنین عدم ارائه سرویس‌های گوگل روی بسیاری از محصولات هواوی، چطور این شرکت به آمار 19 درصدی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند رسیده است.

در این زمینه آقای نیل شاه، معاونت بخش تحقیقات موسسه کانترپوینت معتقد است که افزایش عرضه و فروش گوشی‌های هواوی در چین، عامل اصلی این توفیق بوده است. در واقع با گسترش ویروس کرونا در سراسر دنیا از یک سو و عادی شدن وضعیت سلامتی جامعه در چین، هواوی که بیشتر در این بازار فعال است توانسته در سرزمین مادری خود به فروش بسیار خوبی برسد و باقی شرکت‌ها که عمده بازار آنها خارج چین است همچنان با شیبی مشهود، کاهش فروش محصولات خود را شاهد هستند.

برای مثال عمده بازار تحت نفوذ سامسونگ کشورهایی مانند هندوستان، آمریکا، آمریکای لاتین و بخش‌هایی از اروپاست که در ماه آوریل آمار آنها نزدیک به صفر بوده است و این همان دلیلی است که باعث شده جذاب‌ترین گوشی سامسونگ در سال جاری یعنی محصولات سری Galaxy S20 نتوانند به فروش خوبی دست پیدا کنند.

نکته دیگری که در این آمار به آن اشاره شده کاهش فروش 20 درصدی محصولات هواوی در سال 2020 نسبت به سال گذشته است که عامل آن از نظر این موسسه، تحریم‌های آمریکا و عدم استفاده از سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های هواوی است. البته همانطور که می‌دانید آمریکا دست بردار نبوده و برای کاهش هر چه بیشتر دامنه فعالیت هواوی قصد دارد علاوه بر شرکت‌های آمریکایی، دسترسی هواوی به دیگر شرکت‌های تولیدکننده تراشه مانند TSMC را نیز محدود سازد.

مجموعه اقدامات فوق کاهش 40 درصدی فروش محصولات هواوی در اروپا نسبت به سال 2019 را نتیجه داده و باعث شده این شرکت در اروپا جایگاه خود را در اختیار شیائومی قرار دهد.

منبع: شهرسخت افزار

برای خواندن اخبار بیشتر کلیک کنید.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید