ثروت جف بزوس از کل بازار بیت‌کوین بیشتر شد

0
1901

ثروت افسانه‌ای «جف بزوس» با افزایش ۴.۴ درصدی از تمام بازار بیت‌کوین پیشی گرفته و به باور برخی وی به نخستین تریلیونر دنیا تبدیل خواهد شد

مدیرعامل آمازون مدتهاست عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را در اختیار دارد و حتی پرداخت ده‌‌ها میلیارد دلار به همسر سابقش نیز نتوانسته وی را از اریکه‌اش به زیر بکشد. دارایی وی به لطف افزایش سهام آمازون نه تنها کمتر نشده‌ بلکه بر اساس جدیدترین برآوردها ارزشی بیش از کل بازار گرانبهاترین رمزارز دنیا یعنی «بیت‌کوین» پیدا کرده است.

بر اساس آمار بلومبرگ ارزش سهام آمازون با رشد ۴.۴ درصدی به ۲۸۷۸ دلار سیده که به معنی سرمایه ۱۷۱.۶ میلیارد دلاری برای جف بزوس است. برای درک بهتر کافی است بدانید حتی در این روزها که بازار بورس به شدت اوج گرفته، ارزش مجموعه عظیمی مثل «ایران‌خودرو» و سایپا به ترتیب از حدود ۷ و ۳.۱ میلیارد دلار فراتر نمی‌رود.

نکته جالب مقایسه این میزان دارایی با ارزش کل بازار بیت‌کوین است. بر اساس داده‌های Coin360 ارزش بازار این رمزارز در حال حاضر از ۱۶۶.۴ میلیارد دلار فراتر نمی‌رود که از ثروت بزوس کمتر است. با این وجود همانطور که «Philip Salter»، مدیر عملیات ارزکاوری «Genesis Mining» می‌گوید مدیرعامل آمازون قادر به خرید تمام بیت‌کوین‌ها نیست چون بخشی از آنها برای همیشه گم شده‌اند و با شروع خرید باقیمانده‌ها نیز قیمت بیت‌کوین بالا رفته و از ثروت او بیشتر می‌شود.

ارزش سهام بزوس در حالی به این رقم رسیده که دیگر پروژه مهم وی یعنی «بلو اوریجین» هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده و در آن زمان ثروت وی بیشتر هم خواهد شد. «بلو اوریجین» کارش را با توریسم فضایی شروع خواهد کرد اما پس از آن نوبت به پروژه «ماه آبی» می‌رسد. پروژه مذکور شامل توسعه فضاپیمای مخصوص با قابلیت حمل چندین تن محموله است تجهیزات و متخصصان لازم برای آغاز ساخت پایگاه های دائمی روی ماه را به این جرم آسمانی منتقل می‌کند.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید