سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری والمات در «فلیپ‌‌کارت»؛ رقیب هندی آمازون

0
2020

والمارت می‌خواهد ارزش سهامش در کمپانی خرده فروشی آنلاین فلیپ‌کارت در هندوستان را با تزریق ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه افزایش دهد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که والمارت حدود دو سال نزدیک به ۷۷ درصد از سهام فلیپ‌کارت را با قیمت ۱۶ میلیارد دلار خریداری کرد و حالا ارزش آن را به ۲۴.۹ میلیارد دلار می‌رساند.

غول خرده فروشی آمریکایی مدعی است این تزریق سرمایه به فلیپ‌کارت (که دو سال پیش ۲۰.۸ میلیارد دلار ارزش داشت) رشد کرده و بازار خودش را در کشور هند، به عنوان دومین بازار بزرگ اینترنت جهان توسعه دهد و ضررهای مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا را جبران نماید. سخنگوی فلیپ‌کارت تایید کرده که سرمایه‌گذاران دیگری هم دارایی‌هایی تزریق کرده‌اند، اما نامی از آنها به تفکیک یاد نشده است.

«کالین کریشنامورتی» مدیر اجرایی کمپانی فلیپ‌کارت در این رابطه عنوان کرده: «ما به شدت از سرمایه‌گذاری‌های سهامداران خود سپاس‌گذاریم و به ساخت و گسترش پلتفرم خود در راستای تامین نیازهای مشتریان هندی در این شرایط سخت ادامه خواهیم داد».

«از زمانی که والمارت در فلیپ‌کارت سرمایه‌گذاری کرد، ما به خوبی توانسته‌ایم مسیر کاری خودمان در زمینه تکنولوژی را گسترش دهیم و خدمات بیشتری ارائه دهیم. امروز ما در زمینه فروش لوازم دیجیتال و الکترونیکی و همچنین پوشاک، در هند پیشرو هستیم و در شاخه‌های دیگر نیز با سرعت خوبی در حال رشدیم، از طرفی روش‌های پرداخت و ارسال بهتری را هم به مشتریانمان ارائه می‌کنیم. ما خلاقیت را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم ۲۰۰ میلیون مشتری خرید آنلاین هندی دیگر را هم جذب کنیم».

فلیپ‌کارت که در هند با آمازون رقابت می‌کند، اخیرا اعلام کرده تعداد کاربران فعالش ۴۵ درصد افزایش داشته، و در قیاس با سال قبل ۳۰ درصد از مشتریان بیشتر تراکنش مالی داشته‌اند. این کمپانی ۱۳ ساله مدعی است تعداد بازدید از سایتش به ازای هر ماه از مرز ۱.۵ میلیارد بار عبور کرده است.

البته در مجموع نباید این موضوع را فراموش کرد که همچنان فروشگاه‌های فیزیکی با اختلاف زیادی، گزینه و انتخاب اصلی مشتریان هندی هستند و آمازون و فلیپ‌کارت تاکنون با دشواری‌های زیادی در این سرزمین مواجه شده‌اند. در این شرایط گمان می‌رود شرکت JioMart (سرویس ارسال کالا از سوپرمارکت‌ها) حداقل روی کاغذ وضعیت بهتری از خرده‌‌فروشی‌های آنلاین داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید