اپل هشدار داد؛ پوشاندن دوربین مک بوک آسیب جدی به آن وارد می کند

0
1875

اپل به کاربران مک بوک هشدار داده که پوشاندن وبکم این لپ تاپ ها میتواند به آنها آسیب بزند. این شرکت خطاب به دارندگان انواع مک بوک، مک بوک ایر و مک بوک پرو اعلام کرده که مشتریان باید برای تشخیص فعال یا غیر فعال بودن دوربین لپ تاپ به نشانگر نوری سبزرنگ مجاور به آن اعتماد کنند و از پوشاندن دوربین خودداری نمایند.

بنابر اعلام این شرکت کالیفرنیایی قرار دادن چسب، برچسب یا دیگر انواع پوشش روی دوربین توانایی بسته شدن لپ تاپ را تحت تاثیر قرار می دهد و میتواند باعث خرد شدن نمایشگر شود.

مک رومرز چند ماه پیش خبر داد که نمایشگر مک بوک پرو کاربری به خاطر پوشاندن وبکم دستگاه دچار آسیب شده بود.

اپل در همین رابطه در وبسایت خود آورده است:

اگر در حالی که دوربین مک بوک شما پوشانده شده درب آن را ببندید ممکن است به نمایشگر آسیب بزنید زیرا حدفاصل میان نمایشگر و کیبورد به گونه ای طراحی شده که آستانه بسیار پایینی دارد. از طرفی وقتی شما سطح روی دوربین را می پوشانید عملکرد سنسور تشخیص نور محیط لپ تاپ دچار اختلال می شود و قابلیت هایی نظیر تنظیم خودکار روشنایی و تکنولوژی True Tone نمایشگر رتینای اپل نیز تحت تاثیر قرار می گیرند و نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند.

اپل در پست وبلاگی خود این تضمین را به کاربران داده که نشانگر سبز رنگ مجاور به دوربین به درستی کار می کند و قابل اطمینان است.

اگر نور سبز روشن نیست دوربین هم فعال نیست و در نتیجه نیازی به قرار دادن پوشش اضافه نخواهد بود.

اگر به دنبال امنیت بیشتر برای دوربین مک بوک خود هستید میتوانید با مراجعه به بخش system preferences به صورت دستی مشخص نمایید که کدام اپ ها به دوربین داخلی دستگاه دسترسی داشته باشند.

اپل برای آن دسته از کاربرانی که محیط کاری حساسی دارند و ملزم به پوشاندن دوربین لپ تاپ خود در آن هستند توصیه دیگری را مطرح کرده است:

این افراد باید مطمئن شوند که پوشش دوربین بسیار نازک باشد و هیچ چسبی از خود روی دوربین باقی نمی گذارد و پیش از بستن لپ تاپ چسب دوربین را بردارند.

هشدار ناگهانی اپل در مورد پوشاندن دوربین لپ تاپ احتمالا به خاطر تعدد موارد آسیب های وارده به مک بوک کاربران در نتیجه این اقدام بوده است. همانطور که می دانید هزینه تعمیر نمایشگر لپ تاپ های اپل بسیار بالاست هرچند که در کشورهای دیگر غیر از ایران سرویس بیمه ای اپل کِر پلاس هزینه این تعمیر را پوشش می دهد.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید