استیو وزنیاک از یوتیوب شکایت کرد

0
1976

روز گذشته استیو وزنیاک هم موسس اپل به خاطر سوء استفاده کلاهبرداران رمزارز از نامش در یوتیوب و بی اعتنایی این وبسایت به درخواست هایش برای پیگیری موضوع، از این پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو شکایت کرد. وزنیاک اقدامات یوتیوب را با توییتر مقایسه کرد که هفته پیش بعد از هک شدن حساب های کاربری برخی چهره های مطرح بلافاصله دست به کار شد و جلوی یک کلاهبرداری گسترده بیت کوین را گرفت.

این پرونده شکایت علاوه بر وزنیاک به امضای ۱۷ قربانی دیگر هم رسیده است. آنها از دادگاه درخواست کرده اند یوتیوب و شرکت مادر آن یعنی آلفابت را مجاب نماید که ویدیوهای کلاهبرداری منتشر شده به اسم شان در یوتیوب را حذف کنند و به کاربران در مورد این ویدیوها هشدار دهند. شاکیان این پرونده همچنین خواستار دریافت خسارت و جریمه یوتیوب به خاطر بی اعتنایی به خواسته هایشان شده اند.

درست مانند کلاهبرداری هفته پیش در توییتر، در یوتیوب نیز مجرمان با استفاده از عکس وزنیاک تلاش میکنند کاربران را مجاب نمایند که برایشان بیت کوین ارسال کنند و او هر تعداد بیتکوینی که از آنها بگیرد را دوبرابر خواهد کرد.

در پرونده شکایت وزنیاک آمده است:

وقتی کاربران رمزارزهای خود را طی یک تراکنش یک طرفه و برگشت ناپذیر منتقل می کنند چیزی در ازای آن گیرشان نمی آید.

وزنیاک خاطرنشان کرد که توییتر «همان روز» وارد عمل شد و به اقدام مشابه مجرمان روی پلتفرم خود پاسخ گفت در حالی که یوتیوب هیچگاه پاسخگو نبوده است.

یوتیوب بدون اینکه عذرخواهی کند اسکم های مشابه به توییتر را میزبانی و تبلیغ کرده و از آنها درآمد زایی کرده است.

وزنیاک هفته گذشته در مورد کلاهبرداری رمزارز در توییتر چنین گفت:

این اتفاق برای من، ایلان ماسک و خیلی های دیگر اتفاق افتاد و به اعتبارمان ضربه زد. بعد از مدتی بسیاری به ما ایمیل می زنند و خواستار دریافت رمزارزهایشان می شوند و از دست مان عصبانی هستند. مشکل واقعی اینجاست که این پست ها گرچه ناقض حق کپی هستند، اما راهی برای جلوگیری از انتشارشان نیست.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید