تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده همچنان توسط فلاپی دیسک‌ها کنترل می‌شود

0
1955

براساس گزارشات مشخص شد، تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده همچنان توسط فلاپی دیسک‌ها کنترل می‌شود.

دیوان محاسبات آمریکا (GAO) که سازمان تحقیقاتی، ارزیابی و حسابرسی کنگره آمریکا است، پس از انجام بررسی ها به استفاده وزارت دفاع آمریکا از سیستم‌های دهه 1970 میلادی پی برد.

به تازگی مشخص شده که پنتاگون، مدیریت و سازماندهی تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده را به کمک فلاپی دیسک‌ها انجام می‌دهد.

در گزارش جدید GAO مشخص شده وزارت دفاع همچنان از سیستم‌های کامپیوتری دهه 1970 میلادی که برای کار کردن به فلاپی دیسک های 8 اینچی نیاز دارند استفاده می‌کند.
فلاپی دیسک‌ها بعد از دهه 1990 و پس از روی کار آمدن CDها منسوخ شدند.

در این گزارش آمده: نمایندگی‌ها گزارش کرده اند که از سیستم‌هایی استفاده می‌کنند برخی اجزای آنها بعضا، حداقل 50 سال عمر دارند. وزارت دفاع، از فلاپی دیسک‌های 8 اینچی در سیستم‌هایی قدیمی‌ای که مدیریت عملیات نیروهای هسته‌ای کشور استفاده می‌کند.

وزارت خزانه‌داری از زبان برنامه نویسی اسمبلی -زبان برنامه نویسی سخت افزار در کامپیوتر که برای اولین بار در دهه 1950 استفاده شد بهره می برد.

به عنوان بخشی از تحقیقات، GAO اعلام کرده که دولت ایالات متحده سالانه بیش از 80 میلیارد دلار در زمینه فنآوری اطلاعات هزینه می‌کند.

در قسمت دیگری از این گزارش اعلام شده، پنتاگون در سیستم استراتژیک فرمان دهنده و کنترل کننده خودکار خود از فلاپی دیسک استفاده می‌کند که این سیستم‌ها کنترل کننده‌ی توابع عملیاتی سیستم‌های هسته‌ای آمریکا مانند موشک‌های بالستیک، بمب‌های هسته‌ای، و هواپیماهای سوخت رسان هستند.

منبع: ایندیپندنت

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید