ممنوعیت ۲۷۵ اپ چینی در هند؛ پابجی بزرگترین بازارش را از دست می‌دهد؟

0
1944

تنش‌های میان هند و چین تمامی ندارند و به نظر می‌رسد دولت دهلی نو می‌خواهد استفاده از بیش از ۲۰۰ برنامه چینی را در خاک این کشور ممنوع کند.

ماه گذشته دولت هند استفاده از ۵۹ برنامه شامل تیک تاک و وی‌چت را ممنوع کرد و این بار ظاهرا قصد دارد شمار بسیار بالاتری از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های چینی را مسدود کند. بر اساس گزارشی جدید که از سوی ET Tech منتشر شده، احتمالا در آینده نزدیک استفاده از ۲۷۵ برنامه چینی در این کشور ممنوع می‌شود.

در این لیست نام برنامه و بازی‌های محبوبی به چشم می‌خورد که می‌توان به بازی «پابجی» شرکت «تنسنت» و اپلیکیشن «AliExpresee» کمپانی «علی بابا» و «Zili» شرکت شیائومی اشاره کرد. گفته می‌شود در لیست جدید برنامه‌های چندین شرکت مطرح چینی از جمله «میتو»، «LBE Tech»، «سینا»، «Yoozoo Global»، «نت‌ایز گیمز» و «بایت دنس» قرار دارند.

در گزارش جدید به این موضوع اشاره شده که هم اکنون دولت دهلی نو در حال بررسی تمام این ۲۷۵ اپلیکیشن برای نقض امنیت ملی و حریم خصوصی کاربران است. هنوز نمی‌دانیم دولت هند در آینده چه تصمیمی می‌گیرد، شاید تمام این برنامه‌ها ممنوع شوند یا اینکه دسترسی کاربران هندی به بخشی از آن‌ها مسدود شود.

دولت هند اخیرا استفاده از ۴۷ اپلیکیشن دیگر چینی را نیز ممنوع کرده که نوعی از برنامه‌های قبلی محسوب می‌شوند که در این کشور امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارند، البته هنوز لیست کامل این اپ‌ها در اختیار عموم مردم قرار نگرفته است.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید