دفاع کوک از اپ استور: برای گرفتن سهم از بازار درگیر «مبارزه خیابانی» هستیم

0
1835

دفاع کوک از اپ استور: مدیرعامل اپل در جلسه رسیدگی به انحصارطلبی شرکت‌های بزرگ فناوری، از این شرکت در برابر تهمت‌هایی که به انحصارطلبی در «اپ استور» زده می‌شود دفاع کرد.

تیم کوک در این جلسه به ادعاهای منتقدین در مورد انحصارطلبی اپ استور پاسخ داد. وی تلاش اپل برای جذب توسعه دهندگان را به «مبارزه خیابانی برای کسب سهم از بازار» تشبیه کرد. او از سیستم عامل اندروید، محصولات مبتنی بر ویندوز و حتی کنسول‌های بازی مثل پلی استیشن و Xbox به عنوان رقبای اپ استور یاد کرد.

کوک گفت: «همانطور که برای جذب مشتری رقابت وجود دارد، برای جذب توسعه دهنده نیز رقابت برقرار است. توسعه دهندگان می‌توانند برای اندروید، ویندوز، Xbox یا پلی استیشن اپ توسعه دهند. ما با رقابت سنگینی در جذب مشتری و توسعه دهنده مواجه هستیم. در واقع رقابت آنقدر سنگین است که می‌توانم آن را به مبارزه خیابانی برای کسب سهم از بازار در کسب و کار موبایل تشبیه کنم.»

«هنک جانسون» نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت جورجیا در این جلسه که با حضور مدیران شرکت‌های گوگل، آمازون و فیسبوک برگزار شد، از مدیرعامل اپل در مورد پروسه حذف برنامه‌ها از اپ استور تا پورسانت این شرکت از انتشار برنامه‌ها سوال پرسید. وی خطاب به کوک گفت: «قدرت بالای شما رشد کسب و کارهای کوچک را تعیین می‌کند. فقط اپل می‌تواند تصمیم بگیرد چه برنامه‌ای مجوز قرار گرفتن در اپ استور را دارد.»

جانسون همچنین با اشاره به دستورالعمل‌ها و فرآیند بررسی برنامه‌ها در اپ استور، اپل را به تبعیض قائل شدن بین توسعه دهندگان متهم کرد و مدعی شد اپل هر طور که دوست داشته باشد قوانین این فروشگاه را اجرا می‌کند.

کوک در پاسخ مدعی شد که اپل با قوانین واضح و شفاف با تمام توسعه دهندگان یکسان برخورد می‌کند: «ما اهمیت زیادی به حریم خصوصی و کیفیت می‌دهیم. ما تمام اپ ها را بررسی می‌کنیم، اما قوانین برای همه یکسان هستند.» وی افزود تهمت تبعیض قائل شدن بین توسعه دهندگان درست نیست و اپل تمام برنامه‌های کوچک و بزرگ را بررسی می کند.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید