ضرورت ارائه اینترنت 5G در دنیای کووید 19

0
1894

در زمانی که کووید 19 کار بسیاری از کمپانی‌ها و مدارس را برای کار و تحصیل به صورت غیرحضوری درآورده است، زیر ساخت های ما برای این تغییر آمادگی لازم را برای انتقال حجم ترافیک از شرکت‌ها به خانه‌ها ندارند. اکثر شبکه‌های کابلی به صورت مشترک در حال استفاده هستند و بدون در نظر گرفتن این ایده ساخته شده‌اند که ممکن است مردم زیادی همزمان بخواهند از اینترنت در خانه‌های خود استفاده کنند. به همین دلیل ضرورت ارائه اینترنت 5G در دنیای کووید 19 بسیار مورد نیاز است.

اینترنت 5G ممکن است بهترین راه حل قابل ارائه در مواجهه با این قبیل مشکلات در شرایط درگیری با کووید 19 در جهان باشد.

ما برای ریموت کردن ارتباطات و استفاده از اینترنت آماده نبودیم.

ممکن است خیلی از شما برای جلوگیری از اتلاف وقت یا هزینه، قبل از شروع همه گیری کووید 19، از منزل خود مشغول کار بوده اید و با اینترنت خانگی خود مشکل خاصی نداشتید. اما در این زمان که ترافیک اینترنت مخصوصا در ساعت‌های اداری از خانه به شدت زیاد شده است، با مشکلاتی از قبیل مشکلات دانلود، خطاهای شبکه‌ای، قطع و وصل شدن های مکرر، دست و پنجه نرم می‌کنید و اکنون متوجه می شوید اینترنت شما به خوبی ای که شما فکر می‌کردید نبوده است ولی چون افراد آنلاین کمتری در شبکه در آن ساعت کار می‌کردند یا از اینترنت استفاده می کردند، اینترنت شما حالت پایدارتری نسبت به الان داشته است.

به این مشکلات این حقیقت را اضافه کنید که زیر ساخت های اینترنت ما قدیمی هستند. بسیاری از کابل کشی‌های تلفن (که بستر اینترنت بر روی آنها ارائه می شوند) قدیمی هستند و سالیان قبل انجام شده‌اند و بسیاری از آنها در برابر کوچکترین تغییرات آب و هوا بسیار آسیب پذیر هستند.

همه گیری ویروس این مشکلات را ترسناک تر می کند.

بسیاری از مردم در زمان همه‌گیری ویروس برای رعایت قرنطینه در خانه کار و استراحت می کنند. مشکلات کار از خانه و تحصیل در خانه بخشی از مشکلات به وجود آمده در این دوران هستند. اما دردیگر کشورها علاوه بر این مشکلات، مشکلات درمانی بیمارانی که در خانه قرنطینه شده‌اند نیز وجود دارد. بسیاری از این مردم توسط نرم افزارهایی به نام telemedicine از منزل توسط کادر درمان کنترل و مراقبت می شوند و برای ارتباط با بیمارستان ها این نرم افزار از طریق اینترنت متصل می‌شود. در کشورهایی که آمار مبتلایان بالاتر است ارتباطات 4G و خانواده‌ی 4G اینترنتی جوابگوی ارتباطات نرم افزار telemedicine نمی‌باشد و بعضاً دسترسی به بعضی از بیماران بخاطر اینترنت کم سرعت محدود می‌شود و ممکن است مشکلات فراوانی را برای آنان رقم بزند.

در مجموع نه تنها استفاده روزمره از اینترنت برای سرگرمی و فراغت، تحصیل جوانان و کار محدود شده است، بلکه حتی ممکن است مرگ و زندگی آدمهای زیادی نیز به آن وابسته باشد.

5G برای نجات می آید.

اینترنت 5G تنها برای ارائه راه حل افزایش پهنای باند کاربرد ندارد. کاربردهای آن بسیار بیشتر و قابل توجه تر از این مباحث است.

برای مثال، هدف فقط افزایش پهنای باند نیست، بلکه توزیع بهینه و متفاوت حتی در لبه‌های شبکه مطرح می باشد. مساله ای که در ورژن های قبلی درست به آن پرداخته نشده بود. توزیع شبکه در بخش های جغرافیایی است که دسترسی اینترنت محدود دارند یا در نقاط بحرانی ( از نظر دسترسی نداشتن به اینترنت) قرار دارند.

علاوه بر این، تکنولوژی کمتر شناخته شده “موج میلیمتری” توسط 5G ارائه می‌شود که این تکنولوژی راه بهتری را برای سیگنالها فراهم می کند تا از بین ساختمان ها و اطراف موانع عبور کند. جایی که دستگاه های 4G ممکن است دچار مشکل باشد، دستگاه‌های 5G بسیار بهتر و کارآمدتر عمل خواهند کرد. این قابلیت بخصوص برای دوربین های مدار بسته کاربرد بسیار زیادی دارد و حتی در این دوران می توان از آن برای کنترل کردن کودکان به هنگام انجام تکالیف درسی و توجه کامل به مطالب آنلاین و یا مانیتور کردن بیماران در منزل و یا حتی کنترل محل کار از منزل استفاده کرد.

در واقع بزرگترین مساله این است که وقتی اینترنت 5G در منطقه راه اندازی شده باشد، بسیار راحت، کم هزینه و سریع می‌توان برای شخصی مودم 5G تهیه کرد تا بتواند از اینترنت پرسرعت و قابل اعتمادتر استفاده کند. نه استفاده از انواع کابل یا فیبرو نه کندن خاک برای دفن کردن سیم ها در زیر خاک لازم نیست . فقط وصل کردن اکسس پوینت 5G لازم است. و در نهایت: شما یک ارتباط سریع، مورد اعتماد و امن برای اتصال به اینترنت دارید.

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید