ایلان ماسک: تسلا می‌تواند اتوپایلوت را به رقبا بفروشد

0
1971

ایلان ماسک می‌گوید شرکت تسلا از بابت واگذاری تحت لیسانس نرم‌افزار و تامین پیشرانه یا باتری برای سایر خودروسازان هیچ مشکلی نداشته و از این مساله استقبال می‎‌کند.

نابغه پر سر و صدای این روزهای جهان تکنولوژی با انتشار توئیتی در این رابطه اضافه کرده هدف تسلا شتاب‌دهی بهره‌گیری از انرژی‌های سبز و پایدار است و عزمی برای نابود کردن رقبا وجود ندارد.

آقای ماسک چندان وارد جزئیات نشده، اما تایید کرده که نرم‌افزارهای قابل ارایه به رقبا شامل سیستم رانندگی نیمه خودکار اتوپایلوت هم می‌شود.

پیش از این نیز تسلا سابقه همکاری با شرکت‌های خودروسازی را داشته و این اتفاق تازگی ندارد. شاید بدانید که خودروساز کالیفرنیایی قراردادهایی با مرسدس بنز و تویوتا امضا کرده و جزو تامین‌کنندگان باتری محصولاتِ آنها محسوب می‌شود.

این اولین بار نیست که تسلا علاقه خود به همکاری با رقبا را ابراز می‌کند، چرا که در سال 2014 هم اعلام کرده بود تمام دارایی‌های معنوی خود را به طور رایگان در دسترس قرار خواهد داد. در آن زمان این کمپانی گفته بود:

تسلا بر علیه هیچ فردی که با خیرخواهی به دنبال استفاده از تکنولوژی‌های ماست، پرونده‌ای حقوقی تشکیل نخواهد داد.

 

البته با وجود این ادعاها، تسلا با ریوین اتوموتیو وارد دعوای حقوقی شده و استارتاپ میشیگانی را به جذب غیرقانونی کارمندان خود و سرقت اسرار تجاری متهم کرده است. علاوه‌بر ریوین اتوموتیو، تسلا با شرکت چینی شیائوپنگ (Xpeng) نیز به مشکل برخورده و علیه آن پرونده حقوقی تشکیل داده است.

ایلان ماسک طی کنفرانسی که اخیرا داشت محصولات تسلا را به اندازه کافی مقرون به صرفه ندانسته و افزوده عامل اصلی محدودکننده رشد این کمپانی تولید باتری است. برای مقابله با این عامل بازدارنده، تسلا قراردادهایی را با پاناسونیک، CATL و LG Chem امضا کرده و قصد دارد یک کارخانه جدید برای تولید باتری در کالیفرنیا احداث کند.

شایان ذکر است تسلا خود را برای معرفی پک باتری پیشرفته در 15 سپتامبر (25 شهریور) آماده می‌کند. گفته می‌شود این باتری هزینه پایین و عمر زیادی داشته و با نسخه‌ای خاص از مدل 3 رونمایی خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید