این محصول جدید صدا را مستقیما به درون مغزتان می‌فرستد، بدون نیاز به هدفون

0
1527

جهانی را تصور کنید که در آن، تمام حرکات‌تان درون حباب صوتی شخصی خودتان انجام می‌شود. می‌توانید به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان بدون نیاز به هدفون گوش دهید، بازی‌های ویدیویی را با صدای بلند تجربه کنید یا به تماشای یک فیلم بپردازید – همه این‌ها بدون اینکه صدایی به گوش اطرافیان‌تان برسد.

این ایده پشت تکنولوژی جدید و آینده‌نگرانه شرکت Noveto Systems است. این کمپانی قرار است امروز یک دیوایس رومیزی عرضه کند که صدا را مستقیما به سمت شنونده مخابره می‌کند و نیازی به یک هدفون نخواهد بود. خبرگزاری اسوشیتتد پرس توانسته نسخه پروتوتایپ این محصول که SoundBeamer 1.0 نام گرفته را پیش از عرضه رسمی تست کند و می‌گوید تجربه صوتی حاصل از آن، انگار از دل فیلم‌های علمی-تخیلی بیرون آمده است. صدای سه‌بعدی این دستگاه، احساسی بسیار نزدیک به سر دارد و صدا را نه‌تنها درون گوش، بلکه مقابل، بالا و پشت گوش نیز احساس خواهید کرد.

Noveto انتظار دارد این دیوایس برای انبوهی از کاربران کاربردی تلقی شود، از کارمندانی که می‌خواهند بدون ایجاد مزاحمت برای همکاران به موسیقی گوش دهند یا کنفرانس صوتی برقرار کنند گرفته تا گیمرهایی که به تجربه بازی‌های ویدیویی با صدای بلند علاقه‌ دارند اما در عین حال مجبور به مراعات حال دیگر افراد حاضر در خانه هستند. از طرف دیگر، نبود هدفون به این معناست که علاوه بر صدای مخابره شده از SoundBeamer 1.0، امکان شنیدن واضح دیگر صداهای محیطی مهیا خواهد بود.

کمپانی مورد اشاره می‌گوید که تکنولوژی‌اش را با استفاده از یک ماژول حسگر سه‌بعدی توسعه داده که محل قرارگیری گوش‌های مخاطب را با ارسال امواج فراصوت شناسایی و صدا را بسته به آن‌ها تنظیم می‌کند. این دستگاه هم قادر به مخابره اصوات فراگیر است و هم اصوات سه‌بعدی کروی که صدایی ۳۶۰ درجه دور سر کاربر به وجود می‌آورند.

با این همه، کریستوف رامشتاین، مدیرعامل Noveto هم کلمات درست را برای توصیف این تکنولوژی پیدا نمی‌کند. او می‌گوید: «مغز قادر به درک آنچه نمی‌داند نیست». با اعمال تنظیمات لازم، این اسپیکر می‌تواند حرکات سر کاربر را دنبال کند و بنابراین این‌طور نیست که با تغییر دادن محل سرتان، ناگهان هیچ‌چیز نشنوید. و همین است که SoundBeamer 1.0 را حسابی جالب توجه کرده است. در نهایت ناگفته نماند که گرچه ایده پشت SoundBeamer 1.0 به هیچ وجه جدید نیست، اما Noveto تبدیل به نخستین شرکتی شده که این ایده را تبدیل به محصولی برای مصرف‌کنندگان کرده.

SoundBeamer 1.0 قرار است از امروز روانه بازار شود و رامشتاین می‌گوید در کریسمس سال ۲۰۲۱، می‌توان منتظر یک ورژن کوچک‌تر و جذاب‌تر از اسپیکر نیز بود.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید