آیفون با پورت USB-C. به نظر می‌رسد ممکن است روزی اپل موافقت کند.

0
783

آیفون با پورت USB-C. به نظر می‌رسد ممکن است روزی اپل موافقت کند. تمجید اپل از USB-C و استفاده از آن در آیپد مینی جدید می‌تواند گامی در جهت انتقال از پورت لایتنینگ اختصاصی اپل باشد.

آیفون 13

خیلی ها آیفون خود را دوست دارند، اما ترجیح می‌دهند که با پورت USB-C همراه باشد. به همین دلیل دیدن این نشانه که ممکن است روزی تغییراتی رخ دهد، خیلی ها را خوشحال می‌کند.

وقتی اپل، آیفون 13 را روز سه شنبه با همان پورت لایتنینگ قدیمی که این شرکت از سال 2012 از آن استفاده می‌کرد معرفی نمود، تعجب آورد نبود. لایتنینگ خوب است، اما USB-C نیست.

USB-C همه کاره و استاندارد صنعتی است که طیف وسیعی از لوازم الکترونیکی را پوشش می‌دهد. سرعت انتقال داده تا حداکثر سرعت 30 گیگابیت بر ثانیه و با ورود پروتکل جدید انتقال دیتا USB 4 تا 40 گیگابیت بر ثانیه دارد. این نوع کابل دستگاه هایی مانند تلفن همراه هوشمند، تبلت و هر چیزی که تا 100 وات برق بخواهد را شارژ می‌کند و با ارتقاع پشتیبانی برق تا 240 وات، برای لپ تاپ های گیمینگ بسیار عالی خواهد بود. در کنار اینها، رشد روز افزون استفاده از استاندارد USB-C در مواردی مانند هاب ها، کیبردها، فلش درایورها، کارت خوان های حافظه نیز وجود دارد.

اپل برای دستگاه های تلفن همراه خود کمابیش به لایتنینگ که محصول اختصاصی خودش می‌باشد پایبند است، هرچند iPad Pro در سال 2018 و iPad Air midrange در سال 2020 از USB-C استفاده کرده اند.

در حال حاضر اپل نکاتی را در مورد گسترش USB-C ارائه می‌دهد. آیپد مینی در رویداد این هفته خود دارای پروت USB-C بود که باعث انعطاف پذیرتر شدن دستگاه می‌شود.  به دلیل تعداد زیاد iPhone ها و شارژرهای لایتنینگ در حال استفاده، تغییر کابل شارژر آیفون از مدل لایتنینگ به USB-C دشوار خواهد بود، اما به نظر می‌رسد که اپل مشتریان خود و اکوسیستم محصولش را برای جهش آماده می‌کند.

با آنکه معرفی USB-C در برخی از دستگاه های جدید لزوما به این معنا نیست که اپل زمینه را برای تغییر عمده در مهمترین خط تولید خود آماده می‌کند، با این حال، به نظر USB-C در برنامه های آینده اپل جای دارد. کتی مک دونالد، مدیر محصول iPad، روز سه شنبه گفت که اتصال USB-C آیپد مینی 10 برابر سریعتر از لایتنینگ است و می‌تواند به رنج وسیعی از لوازم جانبی متصل شود. این تغییر برای همه عالی است، از عکاسان آماتور تا پرسنل پزشکی که بیماران را با اسکنرهای قابل حمل سونوگرافی اسکن می‌کنند.

آیفون 13 و USB-C

اگر فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی آیفون 13 پرو مکس 1599 دلاری خود را با ویدئوهای با کیفیت پر می‌کنید، ممکن است از فناوری سریعتری نسبت به لاینتنینگ برای انتقال داده های خود قدردانی کنید.

دلیل اینکه اپل فعلا برای فروش آیفون های سازگار با USB-C عجله ای ندارد، تعداد بسیار بالای آیفون های در حال استفاده است که از پورت لاینتنینگ استفاد می‌کنند و تخلیه آنها کار ساده ای نخواهد بود و مشتریان را متضرر خواهد کرد. انتقال از لایتنینگ به USB-C به معنی تعویض تجهیزات لاینتنینگ است که باعث ایجاد نارضایتی زیادی خواهد شد.

در صورت رویارویی، وفاداران آیفون را مجبور به خرید تعداد زیادی کابل جدید می‌کند، اما در دراز مدت، ارزشش را خواهد داشت. در حال حاضر یا به زودی، احتمال از USB-C برای شارژ سایر دستگاه ها استفاده خواهید کرد، بنابراین، تغییر کابل نهایتا در هم ریختگی الکترونیکی زندگیتا را کاهش می‌دهد. این تغییر همچنین باعث کاهش زباله های الکترونیکی می‌شود زیرا برای پوشش بیشتر دستگاه های خود، به کابل های کمتری نیاز دارید.

آیفون بدون کابل چطور؟

آیفون می‌تواند مستقیما از اتصال لایتنینگ به حالت بدون کانکتور برود. اتصالات سوراخ هایی در شاسی گوشی ایجاد می‌کنند که باعث ضعیف شدن آن، قرار گرفتن در معرض عناصر زیان بار مانند آب و افزایش هزینه های تولید می‌شود.

تکنولوژی های شارژ بی سیم و انتقال داده ها در حال بهتر شدن هستند. با iCloud اپل دیگر نیازی به پشتیبان گیری و سینک کردن خود با تصال کابل به لپ تاپ ندارید. بهترین راه برای دریافت موسیقی از تلفن همراه به بلندگوها، استفاده از بلوتوث است.

با این وجود، پورت های شارژ و انتقال دیتا، کاربرد خود را حفظ کرده اند. وقتی صحبت از انتقال سریع، خصوصی و قابل اعتماد می‌شود، هیچ چیز مانند یک کابل مسی ارزان قیمت به کار نمی‌آید. وقتی در فرودگاه یا خودرو تنها چند دقیقه وقت دارید، شارژ سریع بهتر از هر پد شارژ، باتری شما را شارژ می‌کند.

منبع: CNET

برای دیدن اخبار بیشتر در سایت فنآوران رایانه کیامهر اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید