برج‌‌های 5G انگلیس در آتش تئوری توطئه ویروس کرونا سوختند

0
1832
اگر اخبار مربوط به ویروس کرونا را مطالعه کرده باشید با تئوری‌های عجیب و غریبی در ارتباط با منشا و علت شکل‌گیری این ویروس آشنا شده‌اید. حال دامنه این تئوری‌های عجیب گسترش پیدا کرده و به فناوری ارتباطی نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی نیز گسترش پیدا کرده است. به‌طوری که چهار برج مخابراتی مربوط به 5G در کشور انگلستان قربانی این تئوری توطئه شده‌اند.

طی هفته گذشته دست‌کم سه برج 5G در کشور انگلستان طمعه حریق شدند تا آتش‌نشان‌ها برای مهار شعله‌های آتش این دکل‌ها دست به کار شوند. اکنون نیروهای پلیس این کشور دست به کار شده‌اند تا عاملان بروز این آتش‌سوزی را پیدا کنند.

سخنگوی وودافون (Vodafone) ضمن تایید این موضوع به سایت ورج اعلام کرد دست‌کم چهار برج سلولی در 24 ساعت گذشته هدف این آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند. اکنون پلیس تحقیقات خود درباره چگونگی آتش گرفتن برج‌های 5G را آغاز کرده است. حداقل یک برج در بیرمنگام متعلق به EE که حتا خدمات 5G را ارائه نمی‌کند به آتش کشیده شده است. وودافون می‌گوید: «مهندسان ما علت آتش‌سوزی در یکی از برج‌های متعلق به این شرکت در شهر بیرمنگام را ارزیابی بررسی کرده‌اند. تحقیقات اولیه ما نشان می‌دهند که این آتش‌سوزی عمدی بوده، به همین دلیل ما به نیروهای در Midland کمک خواهیم کرد تا عاملان این‌کار را شناسایی کنند.  این دکمل مخابراتی دست‌کم به هزاران نفر از مردم منطقه بیرمنگام سرویس‌دهی می‌کرد و دسترسی به شبکه‌های G2 ، 3G و 4G را فراهم می‌کرد. ما سعی می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر وضعیت این دکل را به حالت اولیه بازگردایم، اما صدماتی که آتش به این دکل‌ها وارد کرده‌اند زیاد است.»

5G قربانی تئوری ویروس کرونا

این روزها تئوری‌های توطئه در سراسر جهان بازار داغی دارد و اگر سری به یوتیوب، توییتر، فیس‌بوک و…. بزنید افراد و گروه‌های مختلفی را پیدا می‌کنید که مدام درباره تئوری توطئه و رابطه ویروس کرونا با 5G صحبت می‌کنند. این گروه‌ها که در برخی موارد هزاران عضو دارند از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار مطالبی می‌کنند که اعلام می‌دارند 5G برای محیط زیست و انسان‌ها یک خطر جدی است.

یک نظریه ادعا می‌کند که ویروس کرونا اولین بار در شهر ووهان چین چدیده شده، به دلیل این‌که این شهر به تازگی تصمیم گرفت 5G را وارد فاز عملیاتی کند. اکنون به نظر می‌رسد در شهرهای دیگر که تصمیم گرفته‌اند از 5G استفاده کنند، چنین اپیدمی گسترش پیدا کرده است. این نظریه‌های توطئه دروغین به این موضوع اشاره نمی‌کنند که چگونه ممکن است این ویروس مسری به شکل طبیعی توانسته در کشورهایی شبیه به ژاپن و ایران که هنوز از 5G استفاده می‌کنند گسترش پیدا کند. در نمونه دیگری این افراد اعلام می‌دارند که 5G اکسیژن موجود در طبیعت را به سرعت از میان می‌برد و اجازه نمی‌دهد ریه‌های افرادی که درگیر ویروس کرونا هستند اکسیژن سالم را استشمام کنند.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد همه‌گیری ویروس کرونا و 5G ارتباط مستقیمی بر یکدیگر دارند یا 5G تاثیر منفی روی سلامت افراد دارد. 5G از فرکانس بالاتری نسبت به از امواج رادیویی 4G یا 3G استفاده می‌کند، اما رگولاتوری در کشور انگلیس اعلام کرد که میزان تشعشعات الکترومغناطیسی 5G به مراتب کمتر از توصیه‌های بین‌المللی است.

حملات به ظاهر عمدی به این دکل‌ها باعث شده صدمات قابل متوجه‌ای به این دکل‌ها وارد شود، به‌طوری که اکنون دسترسی به برخی خدمات در بیرمنگام به سختی امکان‌پذیر است. به‌طور مثال، دسترسی به خدمات اضطراری سرویس ملی بهداشت انگلیس (NHS) بر مبنای شبکه‌های سلولی انجام می‌شود.

دپارتمان DCMS انگلستان اعلام کرده مسئولان شبکه‌های اجتماعی باید با انتشار اطلاعات غلط مقابله کنند و مسئولیت اجتماعی خود در قبال این رفتارهای مخرب را بپذیرند. چنین اقداماتی باعث خرافات شده که در نهایت آسیب‌های جدی را به جامعه وارد می‌کند.

شبکه‌های تلفن همراه به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم ملی در انگلستان طبقه‌بندی شده‌اند، اما گروهی در فیس‌بوک به‌طور خاص مردم را به سوزاندن برج‌های 5G تشویق کرده است. پیتر کلارک یک کارشناس زیرساخت شبکه‌های تلفن همراه در انگلستان گزارش مربوط به این گروه را به فیس‌بوک که مورد توجه قرار نگرفت، اما پس از هشدارهای مرتبط این گروه سرانجام از فیسبوک حذف شد. اما هنوز هم برخی از افراد در کشورهای مختلف مردم را ترغیب می‌کنند تا برج‌های 5G را آتش بزنند.

تئوری توطئه 5G، کرونا و بازیگران هالیوود

در این میان برخی از چهرهای سرشناس هالیوود نیز نسبت به این مسئله واکنش نشان داده‌اند. به‌طور مثال وودی هارلسون از بازیگران مطرح هالیوود به تازگی در مورد اثرات منفی 5G و نقش احتمالی آن در شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داده و نظرات خود را با 2 میلیون هوادار خود در اینستاگرام به اشتراک قرار داده است. او می‌گوید: «من گزارش مورد به تشدید شیوع ویروس کرونا به واسطه 5G را بررسی نکرده‌ام، اما خبرش برای من بسیار جالب است.» هارلسون پس از واکنش‌های شدید به این موضوع پست خود را حذف کرد.

در نمونه دیگری یکی از خوانندگان معروف رپ به‌نام مایا (M.I.A.) نیز در توییتر خود نوشت که شبکه‌های 5G باعث نگرانی او شده و اگر امواج 5G باعث شکل‌گیری ویروس کرونا نشده باشند، بازهم توانسته‌اند در بهبود مکانیزم طبیعی بدن انسان‌ها نقش منفی اعمال کرده و سرعت بهبود را کاهش دهند. در ادامه تصویری از دکل‌های به آتش کشیده شده در انگلستان را منتشر کرده و می‌گوید مسئولان باید تا پایان همه‌گیری ویروس کرونا شبکه‌های همراه را خاموش کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید