مایکروسافت اولین دیتاسنتر زیرآبی خود را به اعماق آب‌ها فرستاد

0
2153

این دیتاسنتر زیر آبی بحث بخشی از پروژه چندین ساله «ناتیک» مایکروسافت است. بر اساس آن قرار بوده دیتاسنتری با قابلیت تحمل شرایط سخت آب و هوایی و با امکان کار در زیر آب برای چندین سال توسعه داده شود. مایکروسافت برای تولید سازه دیتاسنتر با شرکت‌های فعال در حوزه ساخت زیردریایی و انرژی‌های آبی همکاری کرده است.

به گفته مایکروسافت بیش از نیمی از جمعیت جهان در فاصله حدودا ۲۰۰ کیلومتری از سواحل زندگی می‌کنند. در نتیجه با قرار دادن دیتاسنترها در نزدیکی شهرهای ساحلی،‌ داده‌ها برای رسیدن به مقصد مسافت کمتری را طی خواهند کرد. به این ترتیب مایکروسافت می‌تواند تجربه وب‌گردی، استریم ویدیو،‌ اجرای بازی‌های آنلاین و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی سریع‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

دیتاسنتر مایکروسافت در جزایر شمالی اسکاتلند حدود ۱۲ متر طول دارد و شامل ۱۲ قفسه (رک سرور) است و در مجموع ۸۶۴ سرور را در خود جای داده است. این دیتاسنتر در فرانسه سر هم شده و در نهایت به اسکاتلند ارسال شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دیتاسنتر مایکروسافت تامین انرژی از طریق منابع تجدید پذیر است. این مجموعه سرور در نزدیکی مرکز انرژی دریایی اروپا قرار گرفته که یک مرکز آزمایش مبدل‌ انرژی موج و نیز توربین‌های مبتنی بر جزر و مد به حساب می‌آید.

منبع: دیجیاتو

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید