اپل به اولین کمپانی آمریکایی 1.5 تریلیون دلاری تبدیل شد

0
1812
تبدیل اپل به نخستین شرکت آمریکایی 1.5 تریلیون دلاری

اپل اولین کمپانی 1.5 تریلیون دلاری. شاید یادتان باشد که چه زمانی کمپانی اپل به ارزش 1 تریلیون دلاری دست پیدا کرد و یک رکورد تاریخی را در بین کمپانی‌های امریکایی به نام خود ثبت کرد. حالا این غول تکنولوژی یک دستاورد بزرگ دیگر به دست آورده است. اپل حالا عنوان اولین کمپانی امریکایی 1.5 تریلیون دلاری را نیز به دوش می‌کشد.

ارزش سهام اپل

به سال 2018 بازگردیم. زمانی که ارزش سهام اپل بعد از اینکه اعلام شد درآمد کمپانی رشد سالانه 17 درصدی داشته، به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و ارزش این کمپانی به رقم شگفت انگیز 1 تریلیون دلار برسد. اپل در ثبت این رکورد رقبای سر سختی را بر سر راه خود داشت. یک ماه بعد، آمازون تبدیل به دومین کمپانی یک تریلیون دلاری تبدیل شد. از آن زمان تاکنون ارزش دو کمپانی مایکروسافت و آلفابت نیز از 1 تریلیون دلار عبور کرده است.

با اینکه نگرانی‌ها در جهان در مورد شروع یک رکود اقتصادی بزرگ زیاد است، اما روز گذشته هر سهم اپل که در ماه قبل 307 دلار بود، به 354 دلار رسیده است. سرمایه گذاران از آیفون های معرفی نشده سری 12 از همین حالا استقبال کرده‌اند و به لطف فروش قدرتمند App Store و اخباری که این روزها در رابطه با احتمال معرفی مک‌های مبتنی بر پردازنده های ARM در رویداد WWDC منتشر شده حالا ارزش هر سهم اپل به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

حالا ارزش کل سهام اپل از 1.5 تریلیون دلار عبور کرده و این اتفاق برای اولین بار برای یک کمپانی امریکایی رخ داده است. با این حال مایکروسافت فاصله بسیار با کمی کوپرتینویی‌ها دارد. ارزش غول نرم افزاری 1.4 تریلیون دلار برآورد شده است. همچنین ارزش کمپانی آمازون 1.32 تریلیون دلار اعلام شده و در نهایت آلفابت هنوز 1 تریلیون دلار ارزش دارد.

منبع: سخت افزار

اخبار بیشتر

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید