فروشگاه‌های فیزیکی مایکروسافت برای همیشه تعطیل می‌شوند

0
3166

کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفته قید بازار خرده فروشی را زده و تمام فروشگاه‌های فیزیکی و حضوری‌اش در سراسر ایالات متحده و البته سایر نقاط جهان را برای همیشه تعطیل کند.

طبق اعلام رسمی این کمپانی، تمام «مایکروسافت استورها» در آینده نزدیک تعطیل می‌شوند، به جز چهار لوکیشن به خصوص در شهرهای نیویورک، لندن، سیدنی و ردموند که آنها هم به «مراکز تجربه» (Experience Center) تبدیل خواهند شد و از این پس محصولی نمی‌فروشند.

یکی از منابع آگاه اشاره دارد که مایکروسافت قصد داشته این برنامه را در سال آینده میلادی عملی کند، اما شیوع ویروس کرونا اجرایی شدن آن را جلو انداخته است. کنسول ایکس باکس سری ایکس اواخر سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد، بنابراین منطقی است که این کمپانی می‌خواسته سال بعد فروشگاه‌هایش را تعطیل کند.

در سوی دیگر عرضه Surface Neo با نمایشگر دوگانه تاشو به تعویق افتاده، هرچند Surface Duo احتمالا در تاریخ مقرر قبلی‌اش روانه بازار خواهد شد. در هر صورت هر کدام از کاربرانی که به یکی از محصولات جدید مایکروسافت از جمله ایکس باکس سری ایکس نیاز داشته باشند، می‌بایست از روش‌های دیگر برای خرید آنها استفاده کنند.

گفتنی است این تصمیم در حالی گرفته شده که به تازگی یکی از فروشگاه‌های حضوری مایکروسافت بعد از شیوع ویروس کرونا به صورت محدود دوباره باز شده، اما سایر آنها پیرو ادامه پاندمی کووید-19 بسته باقی مانده‌اند. به خصوص با در نظر گرفتن این موضوع که اغلب فروشگاه‌های مایکروسافت در مراکز خرید واقع هستند و این دست از مراکز همچنان تعطیل و قرنطینه باقی مانده‌اند.

مایکروسافت در رابطه با بیکار شدن نیروهایش هم گفته از ماه آپریل و در جریان دوران قرنطینه، بسیاری از فروشندگانش در خرده فروشی‌ها به دورکاری روی آورده‌اند و همچنان مشغول هستند. علاوه بر این پرداخت هزینه‌ها و درآمد آنها در جریان پاندمی نیز ادامه پیدا کرده، و بعد از تعطیلی تمام فروشگاه‌ها نیز «ارتباط مستقیم آنها با سازمان برقرار خواهد بود و مایکروسافت نیز پشتیبانی از تیم بزرگش را در راستای رسیدن به اهداف و ماموریت‌های بزرگ کمپانی ادامه خواهد داد».

فروشگاه‌های مایکروسافت برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی افتتاح شدند؛ هر کدام از آنها محلی برای نمایش، معرفی و فروش محصولات خانواده سرفیس و ایکس باکس، به علاوه چند برند دیگر به شمار می‌آمدند. علاوه بر این در این فروشگاه‌ها غالبا رویدادهایی هم برگزار می‌شدند، و به مشتریان خدمات پس از فروش و تعمیرات نیز ارائه می‌شد.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید