رونمایی ریلمی از تکنولوژی شارژ سریع ۱۲۵ واتی؛ شارژ کامل باتری در ۲۰ دقیقه

0
1835

تنها دو روز پس از رونمایی اوپو از فناوری شارژ سریع ۱۲۵ واتی، ریلمی فناوری شارژ سریع ۱۲۵ واتی خود به نام UltraDART را معرفی کرد. به گفته سازنده این تکنولوژی می‌تواند باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی خالی را در مدت زمان تنها ۳ دقیقه ۳۳ درصد و در مدت ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ کند.

ریلمی می‌گوید فناوری ۱۲۵ واتی UltraDART به لطف بهره مندی گوشی‌ جدید این شرکت از دو سلول با درجه بندی 6C، قادر به تبدیل ۹۸ درصد از انرژی الکتریکی است. درجه بندی C به خصوصیات شارژ و تخلیه باتری مربوط شده و به طور کلی کیفیت و مقاومت باتری در برابر نرخ شارژ بالا و داغ شدن را نشان می‌دهد.

به گفته ریلمی فرآیند تبدیل برق در فناوری ۱۲۵ واتی جدید این شرکت پیچیدگی خاصی نداشته و شارژر برق ۲۰ ولت ۶.۲۵ آمپر را با عبور دادن از سه مدار موازی، به برق ۱۰ ولت ۱۲.۵ آمپر تبدیل کرده و دو سلول ۲ هزار میلی آمپر ساعتی را به طور همزمان شارژ می‌کند.

ریلمی برای محافظت از گوشی حین شارژ شدن، ۱۴ سنسور دما را در معماری باتری قرار داده و همچنین سیستم‌های خنک کننده اضافه را درون گوشی تعبیه کرده است. ریلمی می‌گوید با این کارها دمای میانگین فناوری UltraDART حین شارژ کردن گوشی از ۴۰ درجه سانتی گراد فراتر نخواهد رفت.

فناوری UltraDART از پروتکل‌های مختلف شارژ از جمله 125W PPS، 65W PD و 36W QC پشتیبانی کرده و همچنین با استانداردهای قبلی Dart، تمام نسخه‌های فناوری VOOC و Warp Charge سازگار است. این پشتیبانی قوی با توجه به اینکه ریلمی بارها همکاری با بخش تحقیق و توسعه اوپو و همچنین وان پلاس را تأیید کرده، تعجب برانگیز نیست.

ریلمی همچنین قصد دارد از دو شارژر ۵۰ و ۶۵ واتی بسیار باریک SuperDart رونمایی کند که به گفته این شرکت قرار است با وزن سبک، جایگزین شارژرهای بزرگ فعلی شده و به راحتی قابل حمل باشند.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید