مایکروسافت در حال رایزنی با ترامپ برای دریافت اجازه خرید TikTok

0
1937

پس از مشخص شدن احتمال اعمال فشار بروی شرکت فنآوری چینی ByteDance به منظور واگذاری مالکیت برنامه محبوب ویدئویی اجتماعی TikTok، شرکت مایکروسافت در حال رایزنی با ترامپ برای دریافت اجازه خرید TikTok بعد از گفتگو بین مدیرعامل خود، Satya Nadella و ترامپ است.

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

“مایکروسافت کاملا از اهمیت رسیدگی به دغدغه‌های رئیس جمهور آگاه است. مایکروسافت متعهد است که بررسی کامل امنیتی TikTok را انجام داده و منافع اقتصادی مناسبی برای ایالات متحده از جمله وزارت خزانه داری را بدست خواهد آورد. مایکروسافت به سرعت به دنبال بحث و گفتگو با شرکت مادر TikTok که ByteDance است، در طی چند هفته خواهد بود، و در هر صورت، این مباحث تا 15 سپتامبر سال 2020 به سرانجام خواهد رسید. در طی این فرآیند، مایکروسافت مشتاقانه گفتگوهای خود با دولت ایالات متحده از جمله رئیس جمهور را دنبال می‌کند.”

روز جمعه ترامپ به خبرنگاران گفت که قصد تحریم TikTok را دارد. ترامپ و دولت وی نگران هستند که داده‌های جمع‌آوری شده درباره شهروندان آمریکایی تحویل دولت چین شود. ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده، دانلود و نصب نرم افزار TikTok را برای پرسنل خود بروی گوشی‌های سازمانی ممنوع اعلام کردند.

ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: “ما TikTok را زیر نظر داریم. امکان دارد TikTok را تحریم کنیم. گزینه‌های جایگزین بسیاری در خصوص TikTok در حال بررسی هستند.”

به گزارش خبرگذاری روتیرز، در پاسخ به اظهارات ترامپ، مشخص گردید، شرکت ByteDance موافقت خود را در واگذاری مالکیت کامل TikTok اعلام کرده بود.

مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرده که قصد دارد مالکیت سرویس TikTok را در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند بخرد. مایکروسافت همچنین از سایر سرمایه‌گزاران آمریکایی برای مشارکت در این خرید دعوت کرد.

بخش بزرگی از این توافق بالقوه، مستلزم بازنگری امنیتی است.

مایکروسافت نوشت:”این ساختار جدید براساس تجربه‌‌ای که کاربران TikTok در حال حاضر آنرا دوست دارند ساخته خواهد شد. این در حالی است که به این ساختار امنیت در سطح جهانی، حفظ حریم خصوصی و محافظت از امنیت دیجیتالی اضافه خواهد شد. همچنین، مدل عملیاتی برای این سرویس برمبنای اطمینان از شفافیت برای کاربران در کنار نظارت امنیتی مناسب توسط دولتهای این کشورها ساخته خواهد شد.

از جمله اقدامات دیگر، مایکروسافت اطمینان می‌دهد که کلیه داده‌های شخصی کاربران آمریکایی TikTok در ایالت متحده باقی خواهد ماند. به هر میزانی از داده‌ها که در خارج از ایالات متحده ذخیره یا بک آپ گرفته شده باشد، این داده‌ها پس از انتقال به ایالات متحده، در باقی کشورها از بین خواهد رفت.”

منبع: CNET

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید