دوچرخه سواری توسط اینترنت؛ این استارتاپ «تور دو فرانس» را مجازی برگزار می‌کند

0
2025

معتبرترین مسابقه دوچرخه سواری جاده دنیا یعنی «تور دو فرانس» هر سال در این روزها آغاز می‌شود، اما شیوع ویروس کرونا برگزاری این مسابقه را تا ۲۹ اوت (۸ شهریور) به تاخیر انداخت. حال یک استارتاپ برای پر کردن این وقفه و کمک به آمادگی ورزشکاران برای مسابقه اصلی، از برگزاری تور دو فرانس به شکل مجازی خبر داده است.

استارتاپ «Zwift» اعلام کرد که نسخه مجازی تور دو فرانس از تاریخ ۴ ژوئیه (۱۴ تیر) به مدت سه هفته برگزار خواهد شد. این مسابقه کاملاً شبیه نمونه واقعی نخواهد بود، اما برخی رویدادهای دوچرخه سواری و جو فستیوال گونه این مسابقه را شبیه سازی خواهد کرد.

استارتاپ Zwift اپلیکیشنی را ارائه می‌کند که در آن دوندگان، دوچرخه سواران و رقابت کنندگان ورزش سه گانه می‌توانند به کمک تردمیل یا دوچرخه ثابت به رقابت در محیط سه بعدی بپردازند. یک آواتار مجازی تمام حرکات کاربر مثل پدال زدن، سرعت دویدن و خستگی را تقلید خواهد کرد و مواردی همچون راندن پشت سر دوچرخه سوار جلویی برای کاهش فشار هوا (Drafting) لحاظ خواهند شد. علاوه بر این کاربران باید با توجه به شیب یا سربالایی مسیر زاویه تردمیل را تغییر دهند.

مد دویدن و دوچرخه سواری آزاد و همچنین تمرینات نظام مند و رقابتی نیز در اپ Zwift گنجانده شده و به خاطر استقبال بالای دوچرخه سواران از این برنامه در دوران کرونا، استارتاپ Zwift رویدادهای جدیدی به این اپ اضافه کرده که «تور دو فرانس» بزرگ ترین آن هاست. این مسابقه در قالب شش مرحله که اتمام هر کدام تقریباً یک ساعت زمان می‌برد، برگزار خواهد شد.

دوچرخه سواری مجازی توردو فرانس

تاکنون بیست و سه تیم از مردان از جمله «ایگان برنال»، برنده تور دو فرانس ۲۰۱۹، «گراینت توماس»، قهرمان رقابت‌های دوچرخه سواری تور دو فرانس ۲۰۱۸ و «کریس فروم»، قهرمان چندین دوره از این مسابقات و ۱۷ تیم حرفه‌ای از زنان برای شرکت در این رویداد مجازی ثبت نام کرده‌اند.

Zwift می‌گوید مسابقات در وب سایت این شرکت، اپلیکیشن Global Cycling Network و همچنین از تلویزیون بیش از ۱۳۰ کشور پخش خواهند شد. در این اپلیکیشن مسابقه‌ای برای افراد آماتور هم وجود دارد که از طریق آن می‌توانند تا حدودی فشار تور دو فرانس را تجربه کرده و امتیازات خود را با افراد حرفه‌ای مقایسه کنند.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید