تعدیل نیروی گسترده در مایکروسافت؛ بیش از هزار کارمند MSN و آژور اخراج شدند

0
1858

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی مایکروسافت پیرو برخی مشکلات و تغییرات در سبک شغلی، نیروهای بسیار زیادی از جمله کارمندان بخش‌های MSN و سرویس رایانش ابری Azure را از ابتدای این هفته تعدیل کرده است.

ردموندی‌ها اخیرا تغییراتی در ساختارهای سازمانی خود اعمال کرده‌اند که آن را «بازسازی سالیانه داخلی» و طرح «موفقیت مشتری مدارانه» نامیده‌اند. مایکروسافت علی رغم تایید تعدیل نیروها از اشاره به محل فعالیت این کارکنان خودداری کرده اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده MSN یکی از این واحدها بوده است. این اقدام در راستای تمرکز جدید این بخش روی الگوریتم‌های هوش مصنوعی و مدل‌هایی که کار دبیران را انجام می‌دهند اتفاق افتاده است.

در هر صورت طبق گزارش جدیدی که از سوی رویترز منتشر شده، این تعدیل نیرو تنها محدود به کارمندان MSN نبوده. این شرکت از ابتدای هفته حدود هزار نیروی کار فعال در تیم رایانش ابری Azure و همچنین سازمان‌های مرتبط با بازاریابی و فروش مایکروسافت را هم تعدیل کرده. هرچند بسته شدن فروشگاه‌های فیزیکی این شرکت در سراسر دنیا منجر به اخراج آنها نشده، چرا که نیروهای کار به بخش‌هایی دیگر منتقل شده‌اند.

مایکروسافت رسما صحبتی از این تعدیل نیروها به میان نیاورده، و گزارش‌ها حاکی از ان هستند که نرخ اخراج کارمندان در این بازه زمانی به مراتب کمتر از آنچه سال‌های پیش اتفاق افتاده بوده است. گفته می‌شود تعدیلی‌های MSN حدود صد نفر و واحد Azure هم بیشتر از هزار نفر بوده‌اند. ولی در هر صورت در شرایط دشوار اقتصاد جهانی و پاندمی ویروس کرونا، هر گونه تعدیل نیرویی را به بیکاری بیشتر تبدیل خواهد کرد و این موضوع دردناک‌تر از همیشه است.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید