SNC برای پنتاگون ایستگاه فضایی می‌سازد؛ اولین پایگاه نظامی در فضا؟

0
2033

پنتاگون در حال طراحی یک ایستگاه فضایی کوچک برای انجام تحقیقات و توسعه، آموزش و ماموریت‌های عملیاتی است و حالا دستگاه فضایی «Shooting Star» شرکت «Sierra Nevada Corporation» تبدیل به این ایستگاه می‌شود. آیا اولین پایگاه نظامی در فضا ساخته خواهد شد؟

Shooting Star یک وسیله حمل بار ۴.۸ متری بوده که می‌تواند نزدیک به ۴۵۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند. این دستگاه ابتدا برای ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ در ماموریت‌های ناسا توسعه پیدا کرد. پنتاگون و این شرکت به سال ۲۰۲۱ برای اولین ماموریت نمایشی این وسیله به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی چشم دوخته‌اند. با وجود اینکه ایالات متحده آمریکا به هدف تحقیقاتی خود اشاره کرده، برخی کارشناسان به علت نیروی فضایی این کشور، چنین تلاشی را نگران‌کننده اعلام کرده‌اند.

Sierra Nevada Corporation یا SNC یک شرکت هوا و فضا و امنیت ملی است که روی اصلاح هواپیما و ادغام آن‌ها تمرکز کرده و به گزارش Daily Mail، برای طراحی ایستگاه فضایی کوچک پنتاگون در مدار پایین زمین انتخاب شده است. مدیرعامل SNC کارایی Shooting Star را نامحدود می‌داند.

وسیله حمل و نقل فضایی Shooting Star ابعاد بسیار کوچکتری در مقایسه با ISS دارد، اما به گفته SNC عمدتا از آن برای مونتاژ در فضا، ریزگرانش، ساخت، آموزش، تست و ارزیابی استفاده خواهد شد. پایگاه مداری پنتاگون می‌تواند دو نفر را میزبانی کند، بنابراین دو نفر می‌توانند در آن به انجام آزمایشات بپردازند.

شرکت SNC دستگاه خود را بازطراحی می‌کند تا به راهنما، سیستم ناوبری و کنترل برای ماموریت‌ها مجهز شود. این وسیله دو پنل خورشیدی خود که قادر به تولید ۶ کیلووات انرژی است را حفظ خواهد کرد. هنوز پنتاگون به آزمایش‌هایی که می‌خواهد درون آن انجام دهد، اشاره‌ای نکرده و همین موضوعی نگرانی‌هایی در پی داشته است.

به گفته کارشناسان، اگر ارتش چین دست به چنین کاری می‌زد و تصمیم به ساخت یک ایستگاه فضایی می‌گرفت، بسیاری آن را تهدیدی برای جهان می‌دانستند و با توجه به این موضوع و همچنین نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا، احتمالا این ایستگاه جدید کاربرد نظامی داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید