گوگل و سامسونگ در شرف عقد قرارداد بزرگ؛ اسیستنت احتمالا جایگزین بیکسبی می‌شود

0
1840

گوگل و سامسونگ در حال مذاکره برای عقد قرارداد بزرگی هستند که در صورت نهایی شدن نفوذ گوگل در گوشی‌های این شرکت را بیشتر خواهد کرد. به موجب این قرارداد ممکن است دستیار صوتی گوگل اسیستنت احتمالا جایگزین بیکسبی می‌شود.

بر اساس گزارش جدیدی که در بلومبرگ منتشر شده، سامسونگ در حال مذاکره با گوگل برای عقد قرارداد جدید است که به موجب آن نفوذ غول موتورهای جستجو در گوشی‌های این سازنده کره‌ای بیشتر خواهد شد. یکی از بندهای قرارداد به دستیار صوتی این دو شرکت یعنی «اسیستنت» و «بیکسبی» مربوط می‌شود.

مذاکرات همچنان در جریان بوده و به همین دلیل جزئیات قرارداد به صورت رسمی اعلام نشده است، اما در گزارش بلومبرگ به تأکید بیشتر بر دستیار صوتی گوگل و پلی استور در محصولات گلکسی ذکر شده و این یعنی بیکسبی ممکن است جای خود را به اسیستنت بدهد.

سامسونگ و گوگل در مورد این قرارداد صحبت اما از بیان جزئیات خودداری کردند. سخنگوی گوگل گفت: «سامسونگ آزاد است تا فروشگاه اپلیکیشن و دستیار صوتی خود را بسازد.» وی افزود: «با اینکه گوگل همواره در حال مذاکره با شرکت‌های همکار برای بهبود تجربه کاربری است، اما برنامه‌ای برای تغییر این رویه ندارد.»

سامسونگ نیز ضمن تأیید «تعهد به اکوسیستم و خدمات خود» گفت که در عین حال در همکاری با گوگل و دیگر شرکت‌های همکار به دنبال ارائه بهترین تجربه موبایل برای کاربران است.

اگر این قرارداد نهایی شود نفوذ دستیار صوتی اسیستنت و پلی استور در گوشی‌های سامسونگ بیشتر خواهد شد. گوگل پیشتر در قراردادی چند میلیارد دلاری با اپل، سرچ گوگل را به موتور جستجوی پیش فرض مرورگر سافاری تبدیل کرده است، بنابراین عقد قرارداد مشابه با سامسونگ دور از انتظار نیست.

باید دید سامسونگ که تأکید زیادی بر اکوسیستم نرم افزاری خود دارد، تا چه حد حاضر است آن را قربانی قرارداد هنگفت با گوگل کند.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید