بیت‌کوین به سوی ثبت رکورد جدید

0
1563

بیت کوین نزدیک‌تر از همیشه به رکورد بیشترین ارزش در سه سال گذشته، به سوی ثبت رکورد جدید

سه شنبه، بیت‌کوین به سمت بیشترین ارزش خود از سپتامبر 2017 اوج گرفت زیرا کیفیت درک شده این دارایی به عنوان یک مانع در برابر تورم و انتظارات از پذیرش جریان اصلی باعث ترغیب درخواست‌های کلی و جزئی شده است.

بزرگترین رمزارز از نظر مجموع سرمایه در بازار، به 17.868 دلار صعود کرد. بالاترین سطح از 20 دسامبر 2017 و آخرین رشد 6.1 درصدی در ارزش 17760 دلاری بود. بیت‌کوین در اواسط دسامبر 2017 در طی خریدهای هیجانی سرمایه گذاران خرد، به حدود 20.000 دلار رسید.

ارزش بیت‌کوین امسال حدود 150 درصد رشد و 360 درصد نسبت به پایین ترین ارزش خودش در ماه مارس بهبود داشته است.

Nicholas Pelecanos، رئیس بخش تجارت در NEM گفت: “به دلیل ترکیبی از ساختار بازار و زیرساخت قوی، بیت‌کوین در چند روز آینده به بالاترین ارزش خود در تمام طول ایجادش خواهد رسید.” وی افزود: “زیربنای این افزایش قیمت، روایت ممنوعیت تورم است که وال استریت را از زمان مخالفت‌های گسترده چاپ پول توسط بانک فدرال در اوایل سال جاری تسخیر کرده است.”

Tom Fitzpatrick، تحلیل گر فنی Citi در یادداشتی گفت که بیت‌کوین اطلاعات نمودارهایش می‌تواند به ارزشی معادل 318.000 دلار برسد.

سایر رمزارزهای اصلی مانند Ethereum، که اغلب همزمان با بیت‌کوین حرکت می‌کنند، با افزایش 4.2 درصدی به ارزش 479.91 دلار رسید.

اشتیاق شدید به دارایی‌های پر ریسک به دنبال اقدامات بی سابقه دولت و بانک مرکزی برای مقابله با تاثیر پاندمی کرونا و شهرت بیت‌کوین به ضد تورم بودن باعث روند صعودی قیمت بیت‌کوین در سال 2020 شده است.

به گفته تحلیلگران، سرمایه گذاران، مانند دفاتر خانوادگی، که به نمایندگی از افراد ثروتمند مدیریت پول را برعهده دارند، رمزارز را به عنوان روشی برای مقابله با هرگونه تورم آتی که ممکن است از تحریک‎های بانک مرکزی ناشی شود، یافته اند.

میزان عرضه بیت‌کوین 21 میلیون است. طرفداران بیت‌کوین می‌گویند، کمبود آن ارزش ذاتی را ایجاد می‌کند و از آن در برابر بانک مرکزی و یا سیاست‌های دولت که باعث افزایش تورم می‌شود محافظت می‌کند.
به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود، شرکت‌ها بیت‌کوین را به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت‌های خود بپذیرند که این باعث گسترده‌تر شدن استفاده از این رمزارز خواهد شد.

از زمان اعلام PayPal مبنی بر بازکردن شبکه خود به روی بیت‌کوین و سایر رمزارزها، ارزش بیت‌کوین تقریبا افزایش 50 درصدی داشته است.

در یک مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ، Rick Rieder، مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت BlackRock، در زمینه درآمد ثابت جهانی گفت که دارایی‌های رمزنگاری شده یک افزودنی مفید برای موارد به تعادل رسیده است.

منبع: رویترز

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید