ویندوز 11 در مقایسه با ویندوز 10

0
782

ویندوز 11، که جدیدترین آپدیت در پلتفرم ویندوز از زمان انتشار ویندوز 10 در سال 2015 است، تا چند ماه دیگر قابل استفاده برای کاربران ویندوز می‌باشد. ویندوز 11 در مقایسه با ویندوز 10، دارای ظاهر جدید و قابلیت‌های متعددی است که زندگی امروزه را وارد دنیای بعد از سال 2020 می‌کند.

برای کاربران کنونی ویندوز 10، ویندوز 11 به صورت آپدیت رایگان تا چند ماه دیگر ارائه خواهد شد، البته اگر سیستم شما با ویندوز جدید سازگاری‌های لازم را داشته باشد. ویندوز 11 که بعد از 6 سال آماده ارائه به کاربران است، تحول قابل توجهی نسبت به ویندوز 10 دارد که برخی از این تغییرات و تفاوت‌ها را در ادامه باهم مرور خواهیم کرد:

طراحی و ظاهر

ویندوز 11

ظاهر ویندوز 11 بیشتر شبیه پلتفرم مک اپل خواهد بود. این طراحی جدید و تمیز با گوشه های گرد و رنگ‌های پاستلی بسیار گیرا و جذاب می‌باشد. منو استارت به همراه تسک‌بار به وسط صفحه آورده شده است اما اگر بخواهید می‌توانید آن را به چپ صفجه همانطور که در ویندوز 10 قرار داشت، تغییر دهید.

یکپارچگی با نرم افزارهای اندروید

ویندوز 11

نرم افزارهای اندروید به ویندوز 11 خواهند آمد و از طریق Microsoft store قابل دانلود و نصب خواهند بود. این قابلیت یکی از مهمترین نیازهای کاربران بود که سالها منتظر آن بودند تا بتوانند موبایل و دستگاه لپ تاپ یا سیستم های خود را با هم ادغام کنند.

پشتیبانی بهتر از دسکتاپ مجازی

ویندوز 11

در ویندوز 11 شما می‌توانید چندین دسکتاپ مجازی را همانند پلتفرم مک بسازید و بین آنها جهت کار شخصی، کار اداری، درس یا حتی بازی جابجا شوید. در ویندوز 10 این راه اندازی و جابجایی به سختی امکان پذیر بود.

ویجت ها

ویندوز 11

ویجت ها از مدت ها قبل با عنوان گجت‌ها در ویندوز ویستا با ما همراه بوده اند اما اکنون در ویندوز 11 می‌توان با سرعت و به راحتی از طریق تسک‌بار به آنها دسترسی داشت و آنها را شخصی‌سازی نمود.

پشتیبانی بهتر از صفحه لمسی، صدا و قلم نوری

ویندوز 11

در تبلت‌ها مایکروسافت در نظر دارد تجربه بهتری از صفحه لمسی را با فاصله دادن آیکون‌ها در تسک‌بار و اضافه کردن حرکات لمسی ارائه دهد. در ویندوز 11 شما می‌توانید ویبره را در هنگام نت برداری یا طراحی احساس کنید. همچنین این ویندوز از قابلیت تایپ صوتی و دریافت دستورات صوتی پشتیبانی می‌نماید.

منبع: Cnet

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک نمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید