رانندگی در خیابان نشویل در شبیه ساز حماسی IndyCar هوندا

0
805

چگونه رانندگان حرفه‌ای IndyCar یاد می‌گیرند که در دورهای جدید به کدام سمت حرکت کنند؟ این کار به لطف چنین فنآوری است. رانندگی در خیابان نشویل در شبیه ساز حماسی IndyCar هوندا.

Honda Simulator

در آستانه افتتاحیه Big Machine Music City Grand Prix در آخر این هفته در نشویل، تنسی، همه تیم ها و رانندگان IndyCar با یک مشکل ظاهرا غیرقابل حل روبرو هستند: چطور خود را برای تست مسیری که وجود ندارد آماده می‌کنید؟ پاسخ، همانطور که معلوم است، یک شبیه ساز مسابقه حرفه ای.

اگر منصف باشیم، مسیری که در سوال آمده است، نه اینکه وجود نداشته باشد، اما تمام رانندگان نمی‌توانند تا آخر هفته با سرعت بالا در آن رانندگی کنند. مسابقه به معنای واقعی کلمه در خیابان های شهر نشویل است و رانندگان فقط 2 ساعت قبل از مسابقه انتخابی فرصت تمرین دارند، و تیم ها زمان کمی نیاز دارند تا مطمئن شوند که همه به سرعت مورد نظرشان می‌رسند.

خوشبختانه HPD یکی از این تیم هاست. HPD یا همان Honda Performance Deployment، بر تلاش های هوندا در زمینه موتور سواری نظارت می‌کند. این نظارت شامل ارائه موتور (موتورِ ماشین) برای برخی از تیم ها و رانندگان برتر IndyCar برای فصل 2021 است. موتورهای دوقولو توربو شارژ V6 می‌توانند بیش از 700 اسب بخار قدرت از 2.2 لیتر حجم تولید کنند (بیش از 2 برابر اسب در لیتر Civic نوع R).

Honda Simulator

تیم هایی که از موتورهای هوندا استفاده می‌کنند، نه تنها به تخصص فنی ارائه شده توسط این برند دسترسی دارند، بلکه به شبیه ساز HPD مستقر در ایندیاناپلیس نیز دسترسی دارند. این شبیه ساز بقدری محبوب است که تقریبا چند روز پس از باز شدن برنامه در ابتدای سال رزرو می‌شود. این موضوع اخیرا نیز به دلیل محدودیت های سفر و لغو ویزاها نیز دو چندان شده است. بسیاری از رانندگان برای تقویت و حفظ مهارت های خود به شبیه سازها رو می‌آورند.

Honda Simulator

شبیه ساز شامل یک مدل دقیق از نیمه جلویی یک Dallara به همراه موقعیت دقیق صندلی و پدال ها، به همراه 10 کامپیوتر فوق العاده که وظیفه یکی ایجاد دید کامل 180 درجه است. نرم‌افزار یک موتور به شدت حرفه ای را شبیه سازی می‌کند که براساس ورودی های سالها  Dallara و Firestone مطابقت داده شده اند. این اطلاعات با اسکن لیزری مسیر دقیق در حد میلی متر همراه شده است تا مطمئن شوند هر ضربه، بلندی و کناره های خیابان دقیق است. این کار به لطف اسکن دقیقی است که چند هفته قبل انجام شده است. کمتر از یک دور از مسیر طول می‌کشد تا متوجه شوید که تجربه این شبیه ساز خیلی متفاوت تر از هر چیز دیگری است که تا به حال شانس راندن آن را داشته اید.

 

منبع: cnet

برای خواندن اخبار بیشتر کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید