مایکروسافت آفیس جدید در راه است

0
973

مایکروسافت آفیس جدید در راه است: تاریخ انتشار، قیمت و تغییرات عمده

آفیس 2021

آیا نمی‌خواهید در Microsoft 365 مشترک شوید؟ نگران نباشید: استفاده کنندگان و مشاغل کوچک می‌توانند آفیس 2021 را به صورت یکبار-خرید در پاییز امسال همزمان با راه‌اندازی ویندوز 11 خریداری کنند. در اینجا مواردی است که باید بدانید.

براساس گزارش وبلاگ شرکت مایکروسافت در روز پنجشنبه، نسخه جدید فلت-پرایس (قیمت تمام شده) نرم‌افزار آفیس مایکروسفات در 5 اکتبر، همان روزی که ویندوز 11 شروع به کار می‌کند وارد بازا می‌شود.

مایکروسافت پیشتر تاکید کرده بود که در حالی که تمرکز اصلی آن بروی پیشنهاد اشتراک است، Microsoft 365، آفیس یکبار-خرید 2021 برای کسانی که هنوز آماده حرکت به سمت شبکه ابری نیستند منتشر می‌شود.

آفیس 2021 در دو نسخه عرضه می‌شود: یکی برای کاربران تجاری به نام Office LTSC (Long Term Service Channel) و دیگری برای استفاده شخصی. به گفته وبلاگ شرکت مایکروسافت Office LTSC امروزه به طور عمومی در دسترس است و شامل ویژگی های دسترسی افزایش دسترسی، بهبود عملکرد در اکسل، Word و PowerPoint و بهبودهای بصری مانند پشتیبانی از حالت تاریک در برنامه هاست. این ویژگی برای موقعیت های خاص، بر خلاف کل سازمان، مانند دستگاه های کنترل پردازش درقسمت تولید که به اینترنت متصل نیستند در نظر گرفته شده است.

در همین حال، آفیس 2021 برای استفاده شخصی در 5 اکتبر وارد می‌شود، اگر چه مایکروسافت هنوز اطلاعات قیمت را اعلام نکرده است.

هر دو نسخه آفیس در ویندوز و مک پشتیبانی می‌شوند و با برنامه OneNote عرضه می‌گردند. براساس پست ارائه شده، این نسخه ها در ورژن های 32 و 64 بیتی ارائه می‌شوند. مایکروسافت به مدت 5 سال از این نرم‌افزار پشتیبانی می‌کند و می‌گوید در زمان انتشار، برنامه ای برای تغییر قیمت ندارد.

در آوریل 2020، مایکروسافت Office 365 را به Microsoft 365 انتقال داد، یک سرویس اشتراک که ویژگی های بیشتری را به مجموعه ابزارهای نرم‌افزاری اضافه کرد، اما نیاز به پرداخت ماهانه 7 دلار برای یک نفر یا 10 دلار برای یک خانواده حداکثر نفری (که قیمتش در مارس 2022 افزایش می‌یابد). این شرکت گفته که تمرکز اصلی آن همچنان بروی موارد ابری خواهد بود، اما می‌دانند که همه آمادگی برداشتن این قدم را ندارند. زمانی که از برنامه های Microsoft 365 مانند Word، PowerPoint و اکسل بصورت آنلاین با قابلیت های محدود استفاده می‌کنید برای استفاده کامل از قابلیت های آنها یا به نسخه های دائم یا به اشتراک نیاز دارید.

برخی تعجب کردند که آیا آفیس 2019 آخرین نسخه همیشگی این نرم‌افزار از زمان عرضه Microsoft 365 خواهد بود؟ اما سپس مایکروسافت برنامه خود را برای انتشار دائمی آفیس در یک پست در وبلاگش در ماه سپتامبر اعلام کرد.

مایکروسافت تیم های را برای ارائه بهتر از راه دور در پاورپوینت استفاده می‌کند.

ویژگی جدید Cameo مایکروسافت با حرکت به سمت نیروی کار ترکیبی، کمک می‌کند تا جلسات از راه دور به اندازه جلسات رو در رو موثر باشد. از آنجایی که تعداد شرکت بیشتری در پی پاندمی به سمت نیروی کار ترکیبی (دور کار و حضوری) رفته اند، مایکروسافت ابزار جدیدی را به مجموعه نرم‌افزار خود اضافه می‌کند تا جلسات از راه دور بیشتر شبیه به دیدارهای حضوری باشد.

آفیس 2021ویژگی جدید Cameo دوربین را به ارائه پاورپوینت متصل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد مکان هایی را که روی صفحه نمایش داده می‌شود با اسلاید های خود سفارشی کنید. همچنین در پاورپوینت طرح بندی برای مشاهده بهتر ارائه می‌شود.

همچنین برای این قسمت زمانی که به قسمت Teams می‌روید ویژگی ای به نام speaker coach وجود دارد که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و ارائه راهنمایی در مورد صحبت کردن شما ارائه می‌دهد و به شما می‌گوید که آیا کسی را قطع می‌کنید یا به شما یادآوری می‌کند که اگر می‌خواهید موضوعی را توضیح دهید، با مخاطبان خود به صورت خصوصی تماس بگیرید.

Cameo و Speaker Coach در اوایل سایل 2022 شروع به کار می‌کنند، در حالی که اصطلاحات روشنایی در ماه های آینده در دسترس خواهد بود.

منبع: CNET

برای دیدن اخبار بیشتر در سایت فنآوران رایانه کیامهر اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید