وفاداری به برند اپل

0
654

مطالعه اخیر مؤسسه CIRP نشان می‌دهد که وفاداری به برند اپل بیشتر از هر تولیدکننده دیگری در ایالات‌متحده می‌باشد. این مشخصه با محاسبه تعداد افرادی که درنهایت هر 12 ماه یک گوشی جدید در همان برند خریداری می‌کنند، اندازه‌گیری می‌شود و اپل در مقابل سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و یک دسته دیگر قرار می‌گیرد.

به گزارش phonearena، برای قرار دادن وفاداری به برند در اعداد، کاربران آیفون در سه سال گذشته نرخ وفاداری بیش از 90 درصد را حفظ کرده‌اند. این بدان معناست که در سال‌های 2019 تا 2021، 90 درصد از دارندگان آیفون، گوشی خود را تنها به یک مدل جدیدتر آیفون ارتقا داده‌اند.

وفاداری

نه‌تنها این مورد، بلکه اپل برندهای رقیب را با فاصله زیادی نسبت به خود رها می‌کند. میزان وفاداری به برند نایب‌قهرمان، سامسونگ، در طول این سه سال کمتر از 70 درصد بوده است، درحالی‌که ال‌جی و موتورولا به‌طور مداوم طرفداران خود را ازدست‌داده‌اند.

این مورد می‌تواند نتیجه اکوسیستم هوشمندانه اپل باشد؛ زمانی که شما صاحب چند گجت اپل هستید، دوری از راحتی دستگاه‌هایی که به‌خوبی باهم کار می‌کنند و همگام‌سازی می‌شوند بسیار دشوار است و کاربران نیز درنهایت از برند این‌چنینی بیشتر استقبال می‌کنند.

وفاداری

دلیل دیگر می‌تواند تبدیل نام تجاری اپل به سبک زندگی لوکس باشد. بسیاری از سازندگان لوازم‌جانبی لوکس گران‌قیمت را می‌بینید که نسبت به سایر برندهای گوشی‌های هوشمند، مانند قاب 3000 دلاری آیفون، به آیفون‌ها می‌پردازند. خود اپل اخیراً با Hermès همکاری کرده و یک نگهدارنده AirTag چرمی 449 دلاری را به وب‌سایت خود اضافه کرده است. همچنین بندهای اپل واچ متنوعی از همین برند نیز برای اپل داریم.

این واقعاً جای پایی عجیبی می‌باشد که این شرکت نه‌تنها در جامعه آمریکا بلکه در سطح بین‌المللی بدست آورده و حفظ کرده است؛ جایی که بسیاری از ابزارهای آنها به‌اندازه کافی مقرون‌به‌صرفه هستند که اکثریت جامعه غربی بتوانند آن را بپردازند، و به همان اندازه مورداحترام مردمی هستند.

از سوی دیگر، “وفاداری” کاربران اپل نیز می‌تواند تاحدودی به‌دلیل عدم انتخاب ساده باشد. هنگامی‌که یک حساب iCloud راه‌اندازی می‌کنید، تمام فعالیت‌های شما در اکوسیستم اپل قفل شده و برنامه‌های شما از اپ استور دانلود می‌شوند و داده‌های پشتیبان‌گیری شده شما همگی به سیستم‌عامل خود اپل مرتبط هستند. به‌عبارت‌دیگر، اگر سال بعد به برند دیگری نقل مکان کنید، کل حساب خود را از دست خواهید داد و باید از صفر شروع کنید؛ این بار با یک حساب جدید گوگل که با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند.

از طرف دیگر، اگر پیش‌تر از تلفنی استفاده می‌کردید که دارای سیستم‌عامل اندروید بوده؛ چه سامسونگ، موتورولا، نوکیا یا برند دیگری و دوازده ماه بعد تصمیم به تغییر برند دارید، این یک فرآیند تقریباً بدون دردسر است. شما فقط از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و کل محتویات سیستم را در عرض چند دقیقه، در دستگاه دوم دانلود کرده می‌کنید که مثل این است که تلفن قدیمی خود را پس گرفته‌اید، به‌جز اینکه گوشی جدید است.

وفاداری

بنابراین شاید فقط این واقعیت است که اپل سیستم‌عامل قفل‌شده خود را دارد که مانع از انتقال حساب بین iOS و اندروید می‌شود که باعث تمایل افراد به ماندن در اکوسیستم اپل برای سال‌ها شده است که شاید اسم آن را نشود وفاداری گذاشت. (اگرچه یک مطالعه قبلی «صمیمیت برند» BLML نشان داد که این بیماری همه‌گیر کرونا باعث شده است که مردم بیشتر از هر برند دیگری ازنظر عاطفی به دستگاه‌های اپل خود وابسته شوند.)

همچنین طی سه سال گذشته، سامسونگ 54 درصد از گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار را در اختیار داشته است و 31 درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در ایالات‌متحده (در مقایسه با 43 درصد اپل) را به خود اختصاص داده است.

منبع: ترنجی

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید