راهنمای نصب سخت‌افزاری یونیتی

0
1969

Unity Hardware Installation Quick Start Guide

در این مطلب می‌خواهیم راهنمای نصب سخت‌افزاری یونیتی و تنظیمات اولیه در Dell EMC Unity را که مرتبط با Unity های 300 / 300F / 350F / 380 / 380F / 400 / 400F / 450F / 500 / 500F / 550F / 600 / 600F / 650 F است را ارائه کنیم.

Unity XT

در ابتدا برنامه Unity Connection Utility را دانلود کنید. از این برنامه پس از نصب فیزیکی سخت‌افزار به منظور اتصال و انجام تنظیمات اولیه مانند اختصاص IP static به سیستم استفاده می‌کنیم. در صورتیکه دستگاه امکان دسترسی به اینترنت نداشته باشد، فایل لایسنس را نیز بایستی دانلود کنید تا بتوانید لایسنس دستگاه را به صورت آفلاین فعال کنید.

حال شما برای نصب سخت‌افزار آماده هستید.

در ابتدا باید ریل های دستگاه را در رک نصب کنید.

Unity Rails

به کمک نفر دوم یا یک دستگاه بالابر شاسی را بروی ریل های نصب شده قرار دهید.

Unity Hardware installation

مطمئن شوید که شاسی با قسمت جلوی رک همسطح است و به بیرون نمی لغزد.

Unity xt front view

unity rare view

دستگاه را با بستن چهار پیچ جلو شاسی (هر طرف دو پیچ) ایمن کنید.

unity xt safety

شماره سریال دستگاه را ثبت و در جایی ذخیره کنید. در دستگاه های 25 درایوی، این شماره بین درایوهای 16 و 17 قرار دارد.

unity serial number

در انتها بایستی کابل ها را متصل کنیم.

در ابتدا دو کابل شبکه (Ethernet RJ45) را از پورت های مدیریت دستگاه (management port) پشت دستگاه به شبکه داخلی خود متصل کنید.

unity xt cable

مطمئن شوید که کابل ها را به پورت های سرویس دهنده (پورت های زرد و نارنجی) متصل نکنید

unity xt cable warning

Unity Cable Installation

کابل های پاور را در هر طرف از دستگاه متصل کنید و این کابل ها را به منظور محافظت از جداشدن های احتمالی با قرار دادن گیره کابل برویشان محکم کنید.

unity cable clip

پس از روشن شدن دستگاه، می‌توان از سلامت دستگاه بوسیله LED های تعبیه شده بروی آن مطلع شد. چراغ های پاور در حالت سلامت به رنگ سبز هستند و اگر ایرادی وجود داشته باشد به رنگ آبی یا آبی چشمک زن (با فاصله زمانی 3 ثانیه) خواهد بود.

unity power on process

بوت اولیه دستگاه ممکن است، حدود 60 دقیقه زمان ببرد.

unity power on process

در مرحله بعد بایستی به دستگاه IP اختصاص دهیم. دو راه برای اختصاص IP به دستگاه وجود دارد: در روش اول اختصاص IP static به دستگاه – در روش دوم، اختصاص IP از طریق سرویس DHCP که به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

برای اختصاص IP static بایستی از نرم‌افزار Unity Connection Utility به منظور شناسایی و اتصال به دستگاه استفاده کنید. توجه داشته باشید که SAN storage و سیستم که میخواهید توسط آن دیسکاوری را انجام دهید بایستی در یک subnet باشند. البته چنانچه در رنجی که دستگاه راه‌اندازی شده است سرویس DHCP سرویس دهی کند، دستگاه به صورت اتوماتیک IP دریافت می‌کند، اما به دلیل اینکه معمولا این دستگاه در زون سرورها قرار دارد و در آن زون DCHP سرور تنظیم نمی‌شود، به همین علت گزینه دیسکاوری محتمل ترین راهکار ارتباط ابتدایی به دستگاه است.

پس از اتصال می‌توان تنظیمات اولیه مانند اضافه کردن لایسنس، انجام تنظیمات شبکه، ایجاد پول های مد نظر به منظور اضافه کردن هاردها و … را انجام داد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید