Storm Control

0
1994

محافظت از شبکه در برابر broadcastهای بیش از اندازه، به منظور جلوگیری از کندی، نباید نادیده گرفته شود. برای انجام این‌کار می‌توانیم از طریق storm control این‌گونه ترافیک‌ها را کنترل کنیم.

با وجود اینکه ترافیک broadcast جزئی از تعداد زیادی از برنامه‌هاست، اما امکان دارد به هر علتی بروی یک پورتی بیش از اندازه ترافیک broadcast دریافت شود و این ترافیک‌های عظیم می‌توانند باعث کندی شدید هر شبکه‌ای شوند. به همین علت نسبت به این پدیده نمی‌توان بی تفاوت بود.

از روش‌های کنترل ترافیک در سوئیچ، روش storm control است. بروی هر سوئیچ می‌توان مشخص نمود، به حداکثر 20 درصد پهنای باند یک پورت اجازه عبور broadcast داده شود.

انجام تنظیمات storm control

برای اعمال تنظیمات strom control در محیط interface، از دستور storm control استفاده می‌کنیم. این دستور برای ترافیک‌های broadcast، multicast و unicast قابل اجراست.

برای هر نوع از ترافیک، می‌توان درجه‌ای از کنترل را در نظر گرفت

این کنترل می‌تواند به صورت درصدی از میزان اشغال پهنای باشد، یا تعداد پکت‌های عبوری در ثانیه.

در صورتیکه دستور در همین قسمت خاتمه یابد، به این معنی است که اجازه اشغال بیش از 40 درصد از پهنای باند پورت داده نشود. اما می‌توان دستور را ادامه داد.

دستور بالا به این معنی است که اگر ترافیک broadcast به میزان 40 درصد رسید، آن‌را تا میزان 30 درصد از کل کاهش بدهد.

می‌توانیم در صورت بالاتر رفتن میزان ترافیک broadcast از حداکثر پیش بینی شده، actionای را تنظیم کنیم. در این حالت، یا می‌توانیم پورت را shutdown کنیم و یا یک بسته SNMP trap برای سرور مانیتورینگ ارسال شود.

پس از اعمال تنظیمات، برای مانیتور کردن می‌توان از دستور show storm-control استفاده کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید