سونی بالاخره از کنسول پلی استیشن 5 خود رونمایی کرد؛ ظاهری جذاب با درون‌مایه‌ای تخیلی

0
2058
سونی بالاخره از کنسول پلی استیشن 5 خود رونمایی کرد؛ ظاهری جذاب با درون‌مایه‌ای تخیلی

سونی از کنسول پلی استیشن 5 خود رونمایی کرد. پس از ماه‌ها انتظار و انتشار خبرها و شایعات گوناگون، بالاخره سونی شب گذشته در مراسمی از پنجمین نسل از کنسول‌های بازی خود، یعنی کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرد. بنا به گفته این شرکت این کنسول در دو نسخه استاندارد و دیجیتال روانه بازار می‌‌شود که در ادامه به معرفی مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

سونی در مراسم شب گذشته ضمن معرفی ویژگی‌های ظاهری و سخت افزاری کنسول پلی استیشن 5، اعلام کرد که این محصول قرار است در دو نسخه روانه بازار شود. نسخه استاندارد و نسخه دیجیتال. برخلاف نسخه استاندارد، نسخه دیجیتال از این کنسول فاقد درایو نوری است و کاربران تنها می‌توانند نسخه‌های دیجیتال از بازی‌های مختلف را بر روی آن نصب کنند. این برای نخستین بار است که کنسول‌های گیمینگ سونی بدون درایو نوری عرضه می‌شوند.

معرفی تمامی ویژگی‌‌های ظاهری کنسول

معرفی تمامی ویژگی‌‌های ظاهری کنسول پلی استیشن 5 یکی دیگر از نکات مهمی بود که شب گذشته اتفاق افتاد. سونی برای این کنسول جدید خود یک طراحی عمودی و باریک را در نظر گرفته است. بدنه اصلی این کنسول یک طراحی مستطیلی شکل و با گوشه‌هایی صیقلی دارد که از دو سمت توسط پنل‌هایی سفید رنگ ساندویچ شده است. سونی برای پنل اصلی رنگ مشکی را انتخاب کرده است که با رنگ پنل‌های کناری کاملاً در تضاد است.

در پنل اصلی و روبرویی از این کنسول می‌توان یک پورت USB-A و یک پورت USB-C را مشاهده کرد. یک LED آبی رنگ نیز در این بخش تعبیه شده است که به نظر می‌رسد قرار است نمایش دهنده روشن یا خاموش بودن این کنسول باشد. پورت‌ها و این لامپ LED درست در مرکزیت صفحه عمودی این کنسول قرار گرفته‌اند.

کنسول PS5 دارای یک پایه نگهدارنده نیز هست که تعادل آن را در وضعیت عمودی حفظ می‌کند. سونی از زمان عرضه کنسول PS2 تاکنون، از پایه‌های نگهدارنده مختلفی استفاده کرده است. هنوز مشخص نیست که این آیا این پایه امکان جدا شدن از کنسول را دارد یا خیر. ممکن است سونی تصمیم گرفته باشد این پایه را به عنوان یک لوازم جانبی و اختیاری در دسترس کاربران قرار دهد.

با توجه به اینکه نسخه دیجیتال از این کنسول فاقد درایو نوری 4K UHD Blu-ray است ظاهری باریک‌تر و جذاب‌تر دارد. سونی به منظور اینکه این درایو را در نسخه استاندارد از این کنسول جای دهد مجبور شده است بدنه اصلی آن را در بخش‌های زیرین ضخیم‌تر طراحی کند. این موضوع تناسب و ساختار زیبای این کنسول را کمی از بین برده است.

دسته ها و کنترلر DualSense

کنسول پلی استیشن 5 طبق انتظار همراه با دو دسته و کنترلر بازی DualSense روانه بازار می‌شود که آن هم این بار با یک طراحی متضاد و متشکل از پنل‌های سفید و مشکی همراه شده است. در کل باید گفت که دسته‌های این کنسول جدید ظاهری جذاب دارند و همراه با یک سیستم نورپردازی آبی رنگ زیبا‌تر نیز شده‌اند. پیش از این با ویژگی‌های جدید موجود در این دستگاه نظیر میکروفون داخلی و همچنین سیستم بازخوردهای لمسی آن آشنا شده‌ایم.

ملزومات جانبی

سونی همچنین شب گذشته از مجموعه‌ای از ملزومات جانبی که قرار است همراه با کنسول PS5 عرضه شود نیز رونمایی کرد. کاربران می‌توانند با استفاده از دستگاهی به نام Charging Station دو کنترلر DualSense را به صورت همزمان شارژ کنند. لوازم جانبی دیگری با عنوان HD Camera نیز همانطور که از نامش پیداست می‌تواند به عنوان یک رابط تصویری مورد استفاده قرار بگیرد. این دوربین دارای قابلیت ردیابی حرکتی کاربران نیز هست و برای اجرای اینگونه از بازی‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

هدست بی‌سیم Pulse 3D و همچنین Media Remote دو لوازم جانبی دیگری بودند که سونی شب گذشته به معرفی آن‌ها پرداخت. هدفون Pulse 3D همانطور که از نامش هم پیداست می‌تواند خروجی صوتی سه بعدی را فراهم کند و امکان استفاده از Media Remote به منظور تبدیل کنسول پلی استیشن 5 به پخش کننده فیلم‌های Blu-ray و استریمر ویدیوهای گوناگون ممکن خواهد بود.

سونی تاکنون اطلاعات دقیقی در مورد قیمت و زمان عرضه پنجمین نسل از کنسول‌های گیمینگ خود اعلام نکرده است. انتظار می‌رود این اطلاعات در طی ماه‌های پیش‌رو منتشر شود. مراسم معرفی این کنسول‌های جدید با رونمایی از انبوهی از بازی‌های جدید نیز همراه بود که می‌توانید جزییات بیشتر از آن‌ها را در وب سایت شهر سخت افزار دنبال کنید.

منبع: شهر سخت افزار

اخبار

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید