تامین کنندگان اپل در حال انتقال خطوط تولید از چین به هند هستند

0
1788

یکی از تولیدکنندگان محصولات اپل می‌خواهد تعدادی از خطوط تولید خود را به هند منتقل کند و این غول فناوری آمریکایی نیز به دنبال افزایش تامین‌کنندگان چینی قطعات آیفون است.

به گزارش The Times of India، تولیدکننده محصولات اپل که نام آن مشخص نشده، در مجموع ۶ خط تولید خود را به هند منتقل می‌کند و ارزش دستگاه‌های صادراتی آن به ۵ میلیارد دلار می‌رسد. انتظار می‌رود این خطوط تولید جدید ۵۵ هزار فرصت شغلی در یکسال ایجاد کنند و اگرچه در ابتدا مشغول به تولید آیفون می‌شود، اما این احتمال وجود دارد که در سال‌های آینده دیگر محصولات اپل نیز توسط آن‌ها ساخته شوند.

انتظار می‌رود سازندگان محصولات اپل یعنی ویسترون، پگاترون، فاکسکان و سامسونگ خطوط تولید در هند ایجاد کنند و شرکت‌های هندی «Dixon Lava» و «میکرومکس» نیز مشغول به تولید قطعات موردنیاز اپل شوند. فاکسکان ماه گذشته میلادی اعلام کرد که ۱ میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری می‌کند و در حال حاضر اولین کارخانه تولیدی خود را در هند تاسیس کرده و در آن آیفون ۱۱ تولید می‌کند.

بسیاری از کمپانی‌های حوزه فناوری می‌خواهند برای کاهش وابستگی خود به چین، زنجیره تامین قطعات خود را گسترش دهند. دولت پکن و واشنگتن در حال جنگ تجاری هستند و شیوع ویروس کرونا نیز باعث تعطیلی موقت خطوط تولید در چین شده بود. علاوه بر این، هند با طرح تشویقی PLI می‌خواهد این کشور را تبدیل به قطب تولید موبایل کند.

در حال حاضر ۲۲ کمپانی از کشورهای مختلف شامل تایوان، کره جنوبی و آلمان در این طرح ثبت نام کرده‌اند، البته هیچ شرکت چینی هنوز تمایلی برای حضور در این برنامه از خود نشان نداده است. هند دومین بازار بزرگ گوشی هوشمند در جهان است، اما اپل تا به امروز نتوانسته حضور موفقی در آن داشته باشد، اما می‌تواند با تولید گوشی‌های خود در این کشور و استفاده از طرح دولتی، نقش خود را پررنگ‌تر از گذشته کند.

در حالی که اپل قصد دارد تولید محصولات خود را در هند افزایش دهد، گزارشی از سوی DigiTimes منتشر شده که نشان می‌دهد اپل بدنبال گسترش زنجیره تامین قطعات خود در چین برای تولید آیفون‌های مخصوص این بازار است. در حقیقت این غول آمریکایی قصد دارد تنها توسط سازندگان چینی، آیفون‌های مخصوص این کشور را تولید کند.

تامین‌کنندگان قطعات اپل، «Luxshare» و «Lens Technology» با تشویق این کمپانی به دنبال خرید کارخانه‌های ساخت شاسی فلزی فعال در چین از کمپانی‌های تایوانی هستند. Luxshare که بزرگترین تولیدکننده ایرپاد است، اخیرا با خرید خطوط تولید آیفون‌ها از ویسترون، شروع به تولید گوشی‌های هوشمند اپل کرده است.

اپل می‌خواهد تعداد تولیدکنندگان قطعات خود را در چین افزایش دهد تا بتواند با قیمت پایینتر به آن‌ها دسترسی پیدا کند. به نظر می‌رسد این موضوع به همراه فشارهای ناشی از جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین، استراتژی اپل را شکل داده‌اند.

منبع: دیجیاتو

برای دیدن اخبار بیشتر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید