تشخیص خطا یا Error Disable Detection

0
2209

در برخی مواقع متوجه می‌شوید یکی از پورت‌های سوئیچ دریافت و ارسال ترافیک ندارد و چراغ پورت از حالت سبز به وضعیت نارنجی تغییر کرده است. زمانی که تشخیص خطا یا Error Disable Detection در سوئیچ فعال باشد و بروی پورتی خطایی رخ دهد، پورت در وضعیت err-disable قرار می‌گیرد. این وضعیت مانند وضعیت قطع بودن پورت است که ترافیکی از روی interface عبور داده نمی‌شود.

به صورت پیش فرض تمام پروتکل‌هایی که error detection شان فعال است می‌توانند پورت را به حالت error disable ببرند. پروتکل‌هایی که می‌توانند وضعیت پورت را err-disable کنند به شرح زیر است.

می‌توانیم تعیین کنیم که پورت به حالت error disable detection نرود، اما حسن این قابلیت، بررسی این موضوع است که علت اینکه پورتی را disable شده چیست و آیا همچنان وجود دارد یا خیر، اگر علت مشکل همچنان وجود دارد آن‌را از بین ببریم و با توجه به لاگ مشکل، از پیش آمدن آن در آینده جلوگیری کنیم.

برای shutdown کردن کردن پورت در سوئیچ، دسترسی سطح ادمین نیاز است. سوئیچ برای غیرفعال کردن حق یا دسترسی shutdown ندارد و به همین علت پورت را به حالت error disable می‌برد.

Error Recovery

سوئیچ هر 300 ثانیه یکبار پورت‌هایی که در حالت error detection هستند را چک می‌کند که آیا عاملی که باعث شده آن پورت وارد این وضعیت شود هنوز وجود دارد یا خیر. در صورت وجود داشتن عامل 300 ثانیه بعد دوباره پورت چک می‌شود. به صورت پیش فرض error recovery برای همه عامل ها غیر فعال است. اما در صورتیکه سوئیچ به سیستم مانیتورینگ و لاگ سرور متصل است و لاگ‌ها را برای آن‌ها ارسال می‌کند، می‌توانید این ویژگی را فعال کنید.

ویژگی error disable با زدن دستور all برای تمام علت ها فعال می‌شود. می‌توان برای همه فعال نمود و برای مواردی که نمی خواهید فعال شود به صورت تک به تک غیر فعالشان کنید.

برای فعال سازی ویژگی recovery از دستور زیر استفاده می‌کنیم. برای فعال سازی برای همه یا برای دلیل های خاص از دستور زیر استفاده می‌شود.

برای تعیین نمودن مدت زمان بررسی اینکه پورت از حالت detect خطا در آمده است

مثالی از این دستورات

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید